Oly Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hei; jeg har nettopp gått til innkjøp av en Wii U. Jeg ville ha en bra offline party-konsoll, så i det tilfellet passet en Wii U bedre enn sine konkurrenter i mine øyne. Uansett, jeg sitter nå med en utfordring. Wii U mangler optisk utgang, noe både Xbox 360 og PS3 har. Forsterkeren jeg har har ingen HDMI inngang, så jeg må på sett og vis lure til surround lyd til mitt 5.1 høyttalersystem på Wii U'en. Så mitt spørsmål er da om noen av dere har erfaringer når det gjelder denne typen tilbehør 4X1 HDMI® Switcher w/ Toslink & Digital Coaxial Port Jeg kunne tenkt meg å bestille en slik kun hvis noen har erfaringer med om dette vil fungere. Denne bokser oversetter ukomprimert HDMI lyd i sanntid til den komprimerte varianten som er å finne i utgangen for optisk kabel (SPDIF). Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Har du en tv med optisk ut?? isåfall kan du kjøre signalet gjennom tv`en... WiiU >> Tv >> Forsterker Viss ikke kan du se her etter løsninger: http://www.gamespot.com/forums/nintendo-discussion-1000001/question-about-wii-u-and-surround-sound-29306962/ Viss ikke så har du en billig ny surround receiver her som koster under 2k men sikkert ikke så lenge tilbudet varer siden den har -43% avslag http://www.komplett.no/onkyo-tx-nr525-receiver/781707 Den har nokk innganger til å koble til alle fremtidige konsoller/apple tv bokser osv... Endret 27. november 2013 av Leffi78 Lenke til kommentar
Oly Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Jeg har en TV med optisk ut, men den gir bare ut stereo via SPDIF/toslink uttaket. Jeg er temmelig fornøyd med forsterkeren jeg har (som er innebygd i en sub, Logitech), så jeg prøver å finne en omvei utenom å bytte ut forsterkeren. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Da bestillte jeg meg en slik omformer som jeg hadde i lenken i førsteposten min; en av brukererfaringene på amazon bekreftet av dette ville fungere med Wii U i surround oppsett. Så jeg ser på denne saken som løst foreløbig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå