Gå til innhold

Ny bærbar, kjøpe Apple Mac pga bruktverdi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har omsider innsett at jeg har behov for en bærbar pc. I alle mine år har jeg alltid brukt Windows, eventuelt Ubuntu i korte perioder. Jeg har sett litt på Asus sine bærbare og de er ganske lekre. Jeg har også sett på Apple sine Mac-maskiner. Jeg finner disse aktuelle av to grunner.
1) Jeg har lyst til og teste noe nytt / jobbe på en annen måte. I verste fall kan jeg jo installere Windows.
2) Bruktverdien er høyre. Om tre år har jeg sannsynligvis lyst på en ny maskin, da virker det fornuftig for meg å kjøpe noe som har litt høyre verdi på bruktmarkedet.

Er det noen som har noe kommentarer til dette, eventuelt noen Windows folk som har gjort det samme, kanskje ikke av samme grunn.

Til informasjon skal pc-ene ikke brukes til spilling i noe større grad, men til skolearbeid og andre textbaserte oppgaver som krever lite kraft, dvs dedikert grafikkort tror jeg ikke er nødvendig.

Edit : auto korrektur hadde tatt litt overhånd her. Skal selvfølgelig stå bruktverdi og ikke bruksverdi

Endret av martin808
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk fra PC til mac for ca tre år siden. Mac er veldig forskjellig fra PC i begynnelsen, men etter en stund kjenner du igjen mye fra PC, og det blir like lett å bruke.

Men det kommer ett men:P Jeg starta på fagskolen som nettstudent for ett og ett halvt år siden, da med macen min, og det byr på en del problemer.

1: Vi bruker endel Autocad og det ser HELT annerledes ut på mac utgaven, så når læreren viste skjermbildet sitt, kjente ikke jeg igjen noe. Dette er også sånn for endel andre programmer, funksjoner i Word kan også være annerledes på mac.

2: Vi skal bruke endel simulatorprogrammer, og disse virker ikke på mac.

3: En del ferdiglagde exelmodeller med makroer virker ikke på mac utgaven av officepakken.

Løsningen min ble å bruke bootcamp å legge inn Windows i tillegg til OSX. Men synes ikke at dette er en perfekt løsning. Skal derfor kjøpe igjen en PC nå, og bruke begge deler. Men vil ikke gå tilbake til bare PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...