Gå til innhold

Fagskoleutdanning og jobbmuligheter, har dere noe erfaring?

Mann1982

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å gå på et fagskoleutdanning, som tar bare ca 6-12 måneder.

Det er flere tilbydere her i Norge, som Treider, Imente, NKI, NKS, eCademy etc.

Men jeg lurer på om hjelper fagskole utdanning med å finne en god* jobb?

*Med god jobb mener jeg jobb som er mer eller mindre relevant til fagskole utdanningen, og som er bedre betalt enn å være ung ufør (ca. 16 000 per mnd).

Har dere noe erfaring, kunnskap eller observasjoner om å finne jobb etter et kort fagskole utdanning?

Endret av Mann24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke linje er det du tenker på?

Jeg går selv elektro fagskole nå, og det er store muligheter for jobb etter skolen. De fleste får jobb med en gang. Har du fagbrev i tillegg til fagskole så vil jeg si at du stiller mye sterkere enn ingeniører også da de som regel ikke er så flinke praksis.

Det er tøft å komme gjennom med bra karakterer, men ikke noe problem om faget interreserer deg og du ofrer kveldene i 2 år på skolearbeid.

Lenke til kommentar

vil jeg si at du stiller mye sterkere enn ingeniører også da de som regel ikke er så flinke praksis.

Tja, det går vel under subjektivt, å på siste er det vel en antydning fra din side. cirkus 60-70% av min ing klasse har 3-10års fartstid innen relevant yrke ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å ta en 6 måneders utdanning i regnskap.

Har forståelse for at du er i NAV-systemet, men ta et år, så har du en tittel, evnt en bachelor. Evnt et fagbrev innen et yrke. Du vil komme til å stille sterkere, å ha en mer sikker jobb, å flere muligheter.

Lenke til kommentar

Tja, det går vel under subjektivt, å på siste er det vel en antydning fra din side. cirkus 60-70% av min ing klasse har 3-10års fartstid innen relevant yrke ihvertfall.

Ja har de fagbrev i bånn er det ikke tvil om at ingeniører stiller sterkere. Tenkte mest på de som kommer rett fra allmenn. Også kommer det vel litt ann på om det er en ren kontor jobb også vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...