Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Modemet er sannsynligvis satt i bridge. Man vil derfor ikke ha tilgang til å logge inn på det med mindre man setter en statisk IP-adresse på en maskin (eventuelt ruterens WAN IP-adresse) for så å forsøke å logge inn. Maskinen må isåfall være direkte tilkoblet modemet. Jeg logger rett inn på modemet og sitter med router mellom PC og modem. Det blir akkurat som å surfe random adresser på internett, sett fra PC. Modemet deler alså ut internettadresse og har aksess til config på 192.168.100.1 på en gang. Dette med routerens DHCP satt til 192.168.1.xxx. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Såvidt jeg vet er aller nedre grense på TV-kabel ca 25dB. Men da vil en begynne å få bit error. Det var 30dB på min og da justerte ISP signalet opp til 41dB (jeg klaget på ustabilt nett). På upstream skal grensen ligge rundt 55dBm, men hos meg ble det problemer over 51dBm. Det som skjer på upstream ved ~55dBm, er at signalet blir så kraftig at modemet ikke klarer mer. Mer om signalnivåer her (bla ned til "desired signal levels"): http://homepage.ntlworld.com/robin.d.h.walker/cmtips/signal.html Aha, tror vi blandet litt SNR og signalstyrke her. Styrken skal være mellom -10 og +12dBmV (-15 til +15 i følge siden din), mens SNR skal ligge over 30dB som du sier. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Ja du har selvsagt rett. Det er forskjell på signalstyrke og hva modemet demodulerer det til. Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 CD retta opp ett problem med at to linjer sto og stanga mot hverandre, men i stad var det likevel umulig å få kontakt med modemet.. Blir nok ny boks vil jeg tro. Takk for interessante opplysninger og tilbakemeldinger:) får prøve å kjøpe en sånn billig bryter med fjernkontroll og se om rekkevidden er bra nok Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Hvis du får problem med rekkevidden, så kan du prøve å modifisere antennen på fjernkontrollen. De frekvensene går ganske greit gjennom gulv og vegger, så bør være mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå