naisha00929 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hallo! I morgen skal jeg holde en presentasjon på tysk, om meg selv! Den sal vare i ca. 3min, men jeg har bare rundt et halvt minutt. Det er ikke tysken jeg sliter med, men det å finne fakta om meg selv, haha! Dette er det jeg har skrevet til nå: Hallo! Ich haibe Naisha. Ich bin dreizehn yare alt und ich wohne in *********. Ich habe vier geschwist wie haibt ***,*****,***** und ******. Meine mutter haibt **** und meine vafter haibt ***** ******. Meine hobby ist fobball und meine mannschaft haibt ******. In der schule ich liebe sport. Ich haben blond haar und blau auge. Ich habe eine katze und sie haibt Milla. Milla ist schwars und weib. b= ss Rett også gjerne skrivefeil, og gramatikkfeil Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg kan ikke tysk, men det der er vel ikke så vanskelig? Hvis problemet er å finne noe å skrive, mener jeg. Hobby og sport Familie og kjæledyr Hvor du bor Skole (hvilken skole, hvilke fag du har, etc. avslutt med hvor mye du elsker tysk Hva slags musikk du liker etc etc etc Min erfaring er også at man kan putte mange ord i lite fakta. Ser f.eks. at du nevner en katt. Legg til en setning eller to om at hun er veldig søt og at du liker katter og hvor gammel hun er, osv, så blir det veldig fort 3 min. Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Hallo! I morgen skal jeg holde en presentasjon på tysk, om meg selv! Den sal vare i ca. 3min, men jeg har bare rundt et halvt minutt. Det er ikke tysken jeg sliter med, men det å finne fakta om meg selv, haha! Dette er det jeg har skrevet til nå: Hallo! Ich heibe Naisha. Ich bin dreizehn jahre alt und ich wohne in *********. Ich habe vier Scwester und sie heibt ***,*****,***** und ******. Meine mutter heibt **** und meine Vater heibt ***** ******. Meine hobby ist füssball und meine mannschaft heibt ******.. Ich liebe fussbal spielen und ich liebe sport.. Ich habe blonde haare und blaue auge. Ich habe eine katze und sie heibt Milla. Milla ist schwars und weib. b= ss Rett også gjerne skrivefeil, og gramatikkfeil Har rette. Du ser det =) Wie betyr hva, og ikke de. Og det heter ikke ich haben. Haben er flertalls bøyning! Nå vet jeg ikke hvilket nivå dette er, vgs eller ungdomskolen. Men du har vel ikke hatt om adjektivbøyning og kasus? Så jeg retta ikke noe på det. Endret 26. november 2013 av Futuredoctor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå