hanHans Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Er dette et fornuftlig valg av pc? Skal hovedsaklig bruker til gaming. Eller vil det være bedre å gå for en Komplett Gamer Premium i60 - GTX780Ti? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 PC-en fra Komplett gir mer for pengene. Bare legg til en 1TB harddisk, så har du en flott maskin. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hmmm,Du vil ikke bygge selv,så får du Mer for pengene 3 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Den prossesoren du får med komplett er helt ekstremt overkill Jeg ville valgt en billigere modell, og så satt grafikkortet til GTX 780 Ti, for øyeblikket har du en i7 extreme edition. Du trenger ikke mer enn i5 egentlig. Og ikke la deg lure av komplett!!! Gtx titan er DÅRLIGERE enn GTX 780 Ti, selv om det koster MER! Lenke til kommentar
hanHans Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Har aldri bygget selv, og ikke så gira på å prøve heller. Men skjønner jo at det helt klart er billigst. Overkill er fint:) Men liker å ha maskina i noen år når jeg først kjøper... Tkongen: Du mener GTX 780Ti 3GB PhysX er bedre enn GTX TITAN 6GB PhysX? Med komplett maskina så tenker jeg å gå for standardkomponentene, med unntak av at jeg vil ha med vannavkjøling og et lydkort. Har både 1 og 2 TB HDD fra før, så det holder med en 240 GB SSD.... Endret 27. november 2013 av hanHans Lenke til kommentar
wassup Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Har aldri bygget selv, og ikke så gira på å prøve heller. Men skjønner jo at det helt klart er billigst. Overkill er fint:) Men liker å ha maskina i noen år når jeg først kjøper... Tkongen: Du mener GTX 780Ti 3GB PhysX er bedre enn GTX TITAN 6GB PhysX? Med komplett maskina så tenker jeg å gå for standardkomponentene, med unntak av at jeg vil ha med vannavkjøling og et lydkort. Har både 1 og 2 TB HDD fra før, så det holder med en 240 GB SSD.... Vel, i7 til 2011 socket er ikke vits i med mindre du holder server eller driver med veldig tung rendering e.l. I tillegg er ofte "extreme edition" VELDIG overprisa for BITTELITT bedre ytelse. Mulig du har god råd, men du har forhåpentligvis sunn fornuft også 780 Ti er bedre i den forstand at den har mer rein prosessorkraft. Så den holder faktisk høyere FPS i de fleste spill. Titan på sin side har mer minne. Dette er nyttig til multiskjerm-oppsett, men ikke så ofte ellers. 780 Ti er bedre i de ALLER fleste tilfellene. Billigere er den også Du BURDE bygge selv, sånn jeg ser Komplett har satt den opp. Blant annet er 2011 socket det eneste valget, noe du kan spare et par TUSEN på å kutte ut. Databygging er ikke vanskelig, og du finner nok av hjelp på nettet. Lenke til kommentar
hanHans Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Vel, i7 til 2011 socket er ikke vits i med mindre du holder server eller driver med veldig tung rendering e.l. I tillegg er ofte "extreme edition" VELDIG overprisa for BITTELITT bedre ytelse. Mulig du har god råd, men du har forhåpentligvis sunn fornuft også 780 Ti er bedre i den forstand at den har mer rein prosessorkraft. Så den holder faktisk høyere FPS i de fleste spill. Titan på sin side har mer minne. Dette er nyttig til multiskjerm-oppsett, men ikke så ofte ellers. 780 Ti er bedre i de ALLER fleste tilfellene. Billigere er den også Du BURDE bygge selv, sånn jeg ser Komplett har satt den opp. Blant annet er 2011 socket det eneste valget, noe du kan spare et par TUSEN på å kutte ut. Databygging er ikke vanskelig, og du finner nok av hjelp på nettet. Har ikke SÅ god råd.... hehe Hvis jeg går for å bygge, hvordan er dette byggesettet? Eller er det best å kjøpe delene hver for seg? Lenke til kommentar
wassup Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Har ikke SÅ god råd.... hehe Hvis jeg går for å bygge, hvordan er dette byggesettet? Eller er det best å kjøpe delene hver for seg? Den var ikke så dum den, men er STRENGT tatt best å bestille etter et eget oppsett. Komplett er forholdsvis dyre. Dustinhome og netonnet er billigere. Men jevnt over var som sagt PC'en fra Komplett grei, så det går fint Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Eller denne: http://www.komplett.no/pc-i-deler-core-i5-4670kgtx760/793073 Med mindre du planlegger å spille på 3 skjermer, eller oppløsning over 1080p er det jo liten vits i å gå for noe annet enn et gt760. Denne pc-en vil kjøre spill på maks i 3 år, så kan du oppgradere skjermkortet og kjøre spill på maks et par år til. Dette vil lønne seg mye mer enn å blåse 15.000 på en pc nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå