Dona Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Sliter med å bestemme meg for om jeg skal oppgradere til Windows 8.1 eller ikke. Jeg liker ikke W8 så godt, men så lenge jeg går inn via skrivebordet og har chrome i skrivebordmodus er det jo temmelig likt 7 bare uten startknapp. Lastet ned en startknapp (classic shell), men pcen fikk skikkelig viftestøy av den så jeg slettet den igjen og støyen ble borte. Er litt skeptisk til Windows 8.1 siden jeg har lest at så mange har hatt problemer med både blåskjerm, svart skjerm, internettproblemer, dårlig bilde på skjermen og en rekke andre ting etter oppgradering. På den positive siden kommer jo startknappen tilbake og jeg har lest at trådløst internett blir mer stabilt. Mange sliter med at det detter ut av og til med windows 8, meg selv inkludert. Dog varer det bare noen sekunder før man er tilkoblet igjen, så ikke noe stort problem selv om det er irriterende nok. Hva hadde dere gjort? Er det noen forskjell på 8 og 8.1 sånn i hastighet? Startknappen har jeg jo blitt vant med et liv uten nå etter en uke med ny pc og Windows 8. Og så lenge jeg går inn og ut via skrivebordet (skrur aldri pcn av, bare klapper den sammen) og slipper å se de stygge flisene er det jo greit selv om jeg likte Windows 7 bedre. Og en ting til, Mc Afee antivirus og antispyware er forhåndsinnstallert her. Er det sant det at man slipper å scanne selv og at programmet scanner automatisk? Er litt skeptisk, det virker litt for lettvint liksom. Bør jeg laste ned superantispyware og et antivirusprogram i tillegg eller blir det bare krøll da? Mc Afee er bare for en begrenset periode, hva anbefaler dere å laste ned når den er over? Helst gratis. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg sitter og og avventer 8.1 pga at alle jeg veit som har oppgradert har hatt problemer i større eller mindre grad. W8 funker helt prima på min stasjonære og jeg har lite lyst til å ødelegge det bare for å opgradere til en etter alt å dømme ustabil 8.1. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Først og fremst bli kvitt McAfee... det følger jo med gratis virusprogram i Windows 8(.1). Det er Microsoft Defender og det fungerer i alle fall like bra som McAfee (personlig synes jeg det er mye bedre, og det er gratis). I prinsippet trenger du ikke noe mer enn det, men jeg liker å kjøre superantispyware bare for å være sikker. Så til hovedspørsmålet. Jeg hadde oppgradert til Windows 8.1 på flekken. Men om mulig, ville jeg tatt en clean install. Å oppgradere direkte fra Windows 8 (eller uansett hva du oppgraderer fra og til) er bare oppskriften på å få en masse problemer. Skjønner nesten ikke hvorfor Microsoft tilbyr oppgraderinger. (skjønner jo at det er en lettvint måte da). Men med clean install får du best mulig resultat. Jeg likte ikke Windows 8, men er veldig fornøyd med windows 8.1. Har ikke opplevd noen av de problemene jeg ser andre har. Men så sørget jeg for å laste ned alle oppdatere drivere til pcene jeg la inn Win8.1, så det ikke ble noen problemer med slikt. Jeg føler i alle fall at pcen virker raskere, men det er ikke snakk om mange sekunder liksom. Uansett, er ikke i tvil, bytt til Windows 8.1, men sørg for å laste ned alle relevante drivere på forhånd og gjør en clean install. Og ang Classic Shell, bytt eventuelt over til Start8 koster deg 30 kroner, men er verdt hver krone. Og gir ingen CPU økning. Har ca 20 lisenser fra dem, og bruker det på både Win8, Win8.1, Server 2012 og Server 2012 R2 pcer. 1 Lenke til kommentar
Dona Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Jeg sitter og og avventer 8.1 pga at alle jeg veit som har oppgradert har hatt problemer i større eller mindre grad. W8 funker helt prima på min stasjonære og jeg har lite lyst til å ødelegge det bare for å opgradere til en etter alt å dømme ustabil 8.1.Er akkurat sånn jeg også tenker. W8 fungerer jo godt her også bortsett fra at nettet detter ut et sekund av og til. Hater de flisene da, men man trenger jo ikke bruke dem, heldigvis. Først og fremst bli kvitt McAfee... det følger jo med gratis virusprogram i Windows 8(.1). Det er Microsoft Defender og det fungerer i alle fall like bra som McAfee (personlig synes jeg det er mye bedre, og det er gratis). I prinsippet trenger du ikke noe mer enn det, men jeg liker å kjøre superantispyware bare for å være sikker. Så til hovedspørsmålet. Jeg hadde oppgradert til Windows 8.1 på flekken. Men om mulig, ville jeg tatt en clean install. Å oppgradere direkte fra Windows 8 (eller uansett hva du oppgraderer fra og til) er bare oppskriften på å få en masse problemer. Skjønner nesten ikke hvorfor Microsoft tilbyr oppgraderinger. (skjønner jo at det er en lettvint måte da). Men med clean install får du best mulig resultat. Jeg likte ikke Windows 8, men er veldig fornøyd med windows 8.1. Har ikke opplevd noen av de problemene jeg ser andre har. Men så sørget jeg for å laste ned alle oppdatere drivere til pcene jeg la inn Win8.1, så det ikke ble noen problemer med slikt. Jeg føler i alle fall at pcen virker raskere, men det er ikke snakk om mange sekunder liksom. Uansett, er ikke i tvil, bytt til Windows 8.1, men sørg for å laste ned alle relevante drivere på forhånd og gjør en clean install. Og ang Classic Shell, bytt eventuelt over til Start8 koster deg 30 kroner, men er verdt hver krone. Og gir ingen CPU økning. Har ca 20 lisenser fra dem, og bruker det på både Win8, Win8.1, Server 2012 og Server 2012 R2 pcer. Aha, hadde defender på den forrige pcen, men tok mc afee her siden det var forhåndsinstallert. Må jeg avinstallere og slette mc afee før jeg aktiviserer defender? To virusprogram på en gang kan jo skape krøll. Superantispyware var jeg også veldig fornøyd med, så det skal lastes ned. Vurderer adblock også. Har også CC cleaner. Jeg har ikke kunnskap til å ta en clean install dessverre. Det blir litt for risky for meg å prøve på, særlig siden pcen er helt ny. Skulle tørrtrent på en gammel en først, hehe. Må ta det via Windows eller beholde W8. Hvorfor tilbyr microsoft oppgraderinger når det bare skaper problemer? Det må jo bare slå tilbake på dem selv med klager osv. Skulle gjerne hatt Windows 7 jeg, det og XP er det jeg har likt best. Vista var satans verk. Tusen takk, da skal jeg sjekke ut Start8. Er de 30 kr et engangsbeløp? Med classic Shell bråket den nye asusen min som en hårføner, så den orket jeg ikke ha selv om jeg likte oppsettet på den. Endret 26. november 2013 av Dona Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Tusen takk, da skal jeg sjekke ut Start8. Er de 30 kr et engangsbeløp? Med classic Shell bråket den nye asusen min som en hårføner, så den orket jeg ikke ha selv om jeg likte oppsettet på den. Ja, det er et engangsbeløp. Lisensen kan flyttes til andre pcer om du skulle bytte (lite sannsynlig med ny pc). Må jeg avinstallere og slette mc afee før jeg aktiviserer defender? Ja, du må avinstallere. Og så gå inn i Kontrollpanel, System og sikkerhet og handlingssenter, og så aktiver antivirus der (vil være markert med rødt og si at du er i fare før du får aktivert) Det blir litt for risky for meg å prøve på, særlig siden pcen er helt ny. Ville vel tenkt motsatt, hva er bedre med en helt ny pc som du ikke har installert 1000 programmer å spill på enda? Mye lettere å gjøre en clean install på en ny pc, enn når du vet at du må bruke noen timer på å få alt som du hadde det før Men selvsagt, en clean install krever at du har en Win8.1 eller Win8 nøkkel, og du har vel fått Win8 ferdig installert? Da blir det fort verre. På den andre siden, siden pcen er ny, så er det jo større sannsynlighet for at den gratis oppgraderinger via Store appen til Win8.1 fungerer uten problemer. Lenke til kommentar
Dona Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Ja, det er et engangsbeløp. Lisensen kan flyttes til andre pcer om du skulle bytte (lite sannsynlig med ny pc). Ja, du må avinstallere. Og så gå inn i Kontrollpanel, System og sikkerhet og handlingssenter, og så aktiver antivirus der (vil være markert med rødt og si at du er i fare før du får aktivert) Ville vel tenkt motsatt, hva er bedre med en helt ny pc som du ikke har installert 1000 programmer å spill på enda? Mye lettere å gjøre en clean install på en ny pc, enn når du vet at du må bruke noen timer på å få alt som du hadde det før Men selvsagt, en clean install krever at du har en Win8.1 eller Win8 nøkkel, og du har vel fått Win8 ferdig installert? Da blir det fort verre. På den andre siden, siden pcen er ny, så er det jo større sannsynlighet for at den gratis oppgraderinger via Store appen til Win8.1 fungerer uten problemer. Takk for gode svar. 30 kr var ikke akkurat mye nei, det har jeg råd til å tape om jeg ikke skulle like knappen. Tenkte meg at jeg måtte avinstallere først, ja. Du kan så si, men jeg har allerede lagt inn rundt 19.000 (75 giga) bilder og masse musikk. Tok det over fra den eksterne harddisken nemlig. Var strømtilførselen som røk på den forrige pcen, så fikk reddet det som var på harddisken. Siden jeg liker å ha alle (eller de fleste) bildene mine på pcen og la jeg over alt. Ja,W8 var installert på pcen. Eller pcen installerte det selv da jeg skrudde den på. Endret 26. november 2013 av Dona Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Beste med Start8 er at du kan teste den gratis i en måned. Liker du den betaler du, om ikke av installerer du bare. Lenke til kommentar
Dona Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Ah, så smart! Da skal jeg laste den ned nå. Har sett på siden og det ser jo veldig bra ut. Likte jo classic shell også bortsett fra at pcen begynte å bråke like fælt som min gamle HP fra 2002. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå