Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tjene 20-25k til segway

Emil00

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal han ikke kjøpe Segway? Jeg kjøpte solowheel (ethjuls segway) når jeg var på ferie til 6500 kr for ikke så lenge siden, og jeg har aldri hatt det så moro på vei til butikken noen sinne.

Om for eksempel jeg og en syklende kamerat skal kjøpe mat, holder jeg tempoet hans på flatmark nesten uansett. Vet ikke hva toppfart er, men jeg vet jeg har fått den opp i 20 km/t. Batteritiden/distansen er ikke allverdens, dog, men jeg har kjørt den i over en mil før den gikk tom. Nå er nok jeg mer pengesterk enn det TS er, og jeg har allerede førerkort for bil og moped.

Men det er ikke like tøft å komme på en tragisk liten moped som det er å komme rullende på et hjul

Det er awsome right?

Lenke til kommentar

Mopeden er over dobbelt så rask, og med ubegrenset rekkevidde. (Det er bensinstasjoner over alt, og du får full tank for en femtilapp og to minutter.)

En moped vil være mye "tøffere", og praktisk i hverdagen.

Segway har høy wow-faktor, og vil sikkert tiltrekke seg mye oppmerksomhet i begynnelsen.

Men mopedene er et myyye bedre valg. det tror jeg du vil innse den første uka.

Og som sagt: Segway er fremdeles forbudt å bruke i Norge. Tviler på moren din er noe mer begeistret for at du bruker Segway, enn moped.

Lenke til kommentar

Mopeden er over dobbelt så rask, og med ubegrenset rekkevidde. (Det er bensinstasjoner over alt, og du får full tank for en femtilapp og to minutter.)

En moped vil være mye "tøffere", og praktisk i hverdagen.

Segway har høy wow-faktor, og vil sikkert tiltrekke seg mye oppmerksomhet i begynnelsen.

Men mopedene er et myyye bedre valg. det tror jeg du vil innse den første uka.

Og som sagt: Segway er fremdeles forbudt å bruke i Norge. Tviler på moren din er noe mer begeistret for at du bruker Segway, enn moped.

Moren min godtar segway

Selvsagt ikke, men det kan sies å være relevant i tråden i forhold til det du spør om.

Unnskyld om jeg svarte frekt btw men vil helst ikke dele alderen min :)

Lenke til kommentar

Ja, moped er mer praktisk, men jævlig kjedelig i forhold. Jeg bruker onewheelern som sagt bare til korte turer, og det er rimelig mange ganger kulere enn å kjøre moped. I tillegg kan jeg snakke med kamerater som går ved siden av meg (ta følge) mens du på en moped kjører til butikken alene mens vennen din må gå...

Airwheel Freego (noe liknende som det jeg har) selges på finn til under 10 lapper, og når de blir mer vanlige/lovlige vil det nok bli veldig mange å velge i og prisene burde gå ned noe.

Og ja, det er utrolig kult å kjøre ethjuls segway. Det tar litt tid å mestre og det er ikke veldig lett, men jeg har slutta å gå til butikken. En annen faktor er at jeg får veldig mye blikk og kommentarer når jeg er ute å "kjører", som jo er hyggelig.

Hvis TS er ung (la oss si 13 år) så kan han ikke ta mopedlappen før om tre år, som er kjedelig lang tid å vente på "automatisert" kjøretøy. Dessuten vil han alltids kunne ta mopedlappen senere

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Jeg bruker onewheelern som sagt bare til korte turer, og det er rimelig mange ganger kulere enn å kjøre moped. I tillegg kan jeg snakke med kamerater som går ved siden av meg (ta følge) mens du på en moped kjører til butikken alene mens vennen din må gå...

En tråsykkel kan alt det der.

Jeg ber trådstarter tenke seg nøye om før han svir av 25.000,- på Segway.

Greit nok om du finner en pent brukt til en mye lavere pris. Men 25.000,- er mye mer enn det er verdt.

Lenke til kommentar

Hvordan skaffe cash folkens?

Gå med feks VG på søndager osv (tror de enda holder på med det?).

Ellers så teste jeg en form for Segway på TG for en del år tilbake. Var kult i starten, men man blir jo fort lei.

Du sier du vil ta den til skolen. Har du plass på skolen du kan oppbevare den? Selv ville jeg aldri tatt med noe slikt på en skole, blir garantert hærverk på sånt :p

Tipper du ikke får ta den med inn heller.

Lenke til kommentar

Gå med feks VG på søndager osv (tror de enda holder på med det?).

Ellers så teste jeg en form for Segway på TG for en del år tilbake. Var kult i starten, men man blir jo fort lei.

Du sier du vil ta den til skolen. Har du plass på skolen du kan oppbevare den? Selv ville jeg aldri tatt med noe slikt på en skole, blir garantert hærverk på sånt :p

Tipper du ikke får ta den med inn heller.

Du har vel rett, men kan likevel skaffe meg segway?

Lenke til kommentar

Sidan du er under 16 år så er det enklast å tjene penger ved å ta på deg småjobber for private. Snømåking er nemnt, og det er kanskje den beste ideén då dette krever minimalt med utstyr. På sommarhalvåret så kan du klippe gras, men dette krever meir utstyr i form av både klipper og verneutstyr.

Støing/salting er også ei tjeneste som du kan tilby no på vinterhalvåret.

Av vanlige jobber så er det svært lite jobber som er aktuelle for personer under 16 år, dette fordi det blir resursskrevande for arbeidsgiver å legge tilrette arbeidet slik som arbeidsmiljølova krever. I tillegg så er lønna lav. Men frå private arbeidsgivere så kan du få betalt opp til 4000 kr i året utan å skatte for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...