Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lokal lammelse i albue

Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Hei!

Opplevde for en to-tre måneder siden at jeg omtrent mistet følelsen i området rundt venstre albue. Jeg satt i sofaen og spiste popcorn, og plutselig så hadde jeg altså tilnærmet null følighet.

Gikk til fastlegen et par uker senere for å forhøre meg om eventuell operasjon av defekt (høyre, neppe relatert) skulder, og spurte samtidig om dette tapet av følighet rundt venstre albue. Fikk til svar at dette antageligvis bare var en nerve i klem, og at dette ville gå over i løpet av ikke for lenge.

Vel, nå har det gått litt mer enn "ikke så lenge", og jeg har fortsatt samme lokale lammelse. Jeg føler ingenting i området rundt tuppen av albuen (der det er tynn hud) og litt utover, med mindre jeg kniper satans hardt med negletuppene. Området det dreier seg om vil jeg tippe har en diameter på cirka 5 centimeter. Altså, i praksis, null følighet i nevnte område.

Ellers er jeg frisk og rask, har et sunt kosthold og putter ikke i meg skumle substanser (bortsett fra at jeg snuser, og som oftest hver helg drikker altfor mye).

Jeg har forståelse for at det kan være vanskelig å si noe om hva dette er over internett, men jeg prøver meg likevel. Å besøke fastlegen på nytt, og punge ut 300 kroner for et nytt "kom tilbake om det ikke ordner seg" er jeg ikke særlig keen på. Samtidig lurer jeg jo litt på hva dette kan være, det kan vel ikke være normalt med en albue uten følelse vedvarende i et tidsrom på flere måneder?

Noen som har peiling?

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...