Gå til innhold

Skjermen blir svart når jeg kommer til windows etter voltmod


alex100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jepp. det eneste som kan vere litt vanskelig, er å få de små "grabberene" inn på "sporet" (hektet rundt rett pinne), uten at den er borti noen av de andre pinnene. jeg brukte en liten teipbit på ene av sidene rundt "grabberen".

 

Hvor kjøpte du "grabbers" ?

Jeg har prøve å bestille før, men de jeg fikk var for store. Nå har jeg bestilt loddebolt med tynne spisser for å gjøre det på den måten, men om du har funnet noen grabbers som passer så prøver jeg dem først. Jeg er ikke noe snill når det gjelder å mate hardware fornuftige spenninger, så jeg burde passe på å ha garantien intakt.. hehe.

 

Post gjerne før og etter hastigheter på kortet ditt :)

Lenke til kommentar
Hvor kjøpte du "grabbers" ?

Jeg har prøve å bestille før, men de jeg fikk var for store. Nå har jeg bestilt loddebolt med tynne spisser for å gjøre det på den måten, men om du har funnet noen grabbers som passer så prøver jeg dem først. Jeg er ikke noe snill når det gjelder å mate hardware fornuftige spenninger, så jeg burde passe på å ha garantien intakt.. hehe.

 

Post gjerne før og etter hastigheter på kortet ditt :)

 

Jeg kjøpte mine "grabbers" på Elfa. Det kan godt hende at de egentlig er for store, men jeg klarte og lirke de av og på 6-7 ganger (prøvde fram og tilbake), så jeg tror du skal klare det.

 

Resultater skal komme! Du vet ikke tilfeldigvis om noen plass der jeg kan sjekke rekordene?

 

Men jeg lurer nå på to ting som jeg håper noen kan hjelpe meg med:

 

Jeg har multimeter, og jeg vet hvor jeg skal måle fra og til, men jeg vet ikke hva jeg skal stille multimeteret på for å få hvor mye volt jeg kjører igjennom kortet. kunne noen vere så snill og hjelpe meg?

 

og hvilke temperaturer på GPU gir artifacts/bilde fryser? 40 grader?

Lenke til kommentar
Hvor kjøpte du "grabbers" ?

Jeg har prøve å bestille før, men de jeg fikk var for store. Nå har jeg bestilt loddebolt med tynne spisser for å gjøre det på den måten, men om du har funnet noen grabbers som passer så prøver jeg dem først. Jeg er ikke noe snill når det gjelder å mate hardware fornuftige spenninger, så jeg burde passe på å ha garantien intakt.. hehe.

 

Post gjerne før og etter hastigheter på kortet ditt :)

 

Jeg kjøpte mine "grabbers" på Elfa. Det kan godt hende at de egentlig er for store, men jeg klarte og lirke de av og på 6-7 ganger (prøvde fram og tilbake), så jeg tror du skal klare det.

 

Resultater skal komme! Du vet ikke tilfeldigvis om noen plass der jeg kan sjekke rekordene?

 

Men jeg lurer nå på to ting som jeg håper noen kan hjelpe meg med:

 

Jeg har multimeter, og jeg vet hvor jeg skal måle fra og til, men jeg vet ikke hva jeg skal stille multimeteret på for å få hvor mye volt jeg kjører igjennom kortet. kunne noen vere så snill og hjelpe meg?

 

og hvilke temperaturer på GPU gir artifacts/bilde fryser? 40 grader?

 

Har du varenr på dem? det er en del forskjellige å velge mellom skjønner du.

 

På sweclockers.com og på xtremesystems er det tråder der mange har postet klokkene sine. Jeg vet ikke om det er noen slike tråder for 9700, men jeg regner med det. et litet søk burde gjøre susen.

 

Skal du måle spenningenene på et skjermkort så setter du multimeteret på DCV 20.

Lenke til kommentar
varenummeret er: 40-328-50 "Fem sladdar m testpinnar".

 

165.- stk for dem? god damn.. elfa kan ryke og reise. Jeg betaler ikke over 1200.- for ti stykker. Da venter jeg heller til loddebolten min kommer.

 

hehe. du får 5 ledninger, med en "grab" i hver ende. tror det skal holde.

 

ahh.. for 165.- så får man 5stk, og ikke 1stk?

 

Kult.. da bestiller jeg noen sånne. :D

Lenke til kommentar
du får 10 grabbere. 1 i hver ende av 5 kabler. det er bare og klippe av på midten, så for du to forskjellige.

 

men hvilke av disse instillingene må jeg sette på for å teste hvor mye volt jeg har koblet til?

se her for å se valgene:http://213.184.216.249/ANNET/caltekcm1100_1.JPG

 

Tøft.. da var det ganske billig da :)

 

To hakk med klokken.. slik at den står på 20 (DC)

Lenke til kommentar

Uventet problem!

 

jeg finner ikke den plassen på skjermkortet jeg skal måle fra!

jeg trodde det var samme plass som på bilde fra guiden:

http://www.extremeoverclocking.com/article...od_Image_6.html

 

men jeg har et svart kort, og dermed ser det ikke likedens ut.

 

her er et bilde av samme område på mitt kort:

http://213.184.216.249/ANNET/measure1.JPG

 

noen som kan fortelle meg hvor jeg skal måle fra, eller eventuelt en annen måte jeg kan måle hvor mye volt som suser gjennom kortet mitt?

Lenke til kommentar

det var rett punkt. jeg vridde skruen på motstanden med klokken til jeg kom til 1.79. tror jeg vil holde meg der.

 

takk skal du ha for tipset, Veritas!

 

 

men jeg sliter litt med rammen min...

med rammen klokket ned til rundt 300, kan jeg kjøre core opp i 470, men jeg kan bare så vist kjøre 461/335 uten artifacts.

begynner og lure på om jeg må få bedre kjøling på ram brikkene og volt modde de også...

 

men jeg har jo allerede tatt alle rekorder som jeg har sett at noen har klart og klokke sitt radeon 9700 np til, så vi får se hva jeg kommer til.

 

jeg skal nå bare "finjustere" litt på klokkingen før jeg "publiserer" de nye hastighetene i siggen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...