SAJensen Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Har 16gb ram i min Windows 7 PC. Dermed ligger det en 16gb Pagefile.sys fil på SSD'en som utgjør C-partisjonen på maskinen. Jeg har slått av Hibernate og restartet maskinen. Fila er der like fullt. Må jeg ev. logge på som administrator (logger vanligvis på som annen bruker - men med passord) for å få slettet fila. Er det andre ting som må passes på? Er ganske fersk på dette. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Open Control Panel > Systems > Advanced System properties > Advanced tab > Performance > Settings Performance options > Advanced tab > Performance Settings > Performance Options > Advanced tab > Virtual Memory > Change > Uncheck Automatically manage paging file size > select system drive > select No paging File > Click OK/Apply till you exit all windows. Restart. Understanding the Windows Pagefile and Why You Shouldn't Disable It Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hibernate er ikke pagefile.sys Hibernate fila heter hiberfil.sys Hibernate er greit å ha på dersom det er en laptop du har, slik at du kan sette den i dvale. Men med SSD starter windows (ihvertfall windows8) opp kjapt uansett. Pagefile.sys er, som nevnt i linken over, virtuelt minne. Å slå den helt av kan i enkelte tilfeller føre til problemer. Men iom. at du har 16GB ram, er det liten vits i å ha en stor pagefile. Ville heller ha stilt den ned til et par GB. 2 Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Med 16 GB ram trenger man ikke pagefile. Ikke med 8 GB heller for den saks skyld. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Pagefile blir du ikke kvitt. den er inngrodd fra "tidenes morgen". Og den må ligge på en hardisk. Og den må ha et visst volum. Til tider har jeg hatt en egen partisjon (8-15 gig) for pagefile, midlertidige internett filer samt for noen andre programmer som har varierende volum på noen datafiler. Jeg har også til tider brukt kostbar ramplass for å opprettholde en ramdisk. Fordi denne ramdisken forsvinner når maskinen stopper har det vært mye bry og mange "påfunn" for å forenkle gjenopprettelsen. (gjenoppstandelsen?) På denne maskinen (32gig ram) har jeg også fortatt noen ramdisk eksperimenter. Men "bunnen faller ut av bøtta" fordi SSD er i praksis like rask. Men hvis man har en liten SSD partisjon så vil man automatisk få en liten pagefil. Med alle pixslene er det vanskelig å vite hva en pagefil skal være Såå "det er samma FA# hvordan du snur deg, så er den berømte rævva bak!!" Endret 26. november 2013 av sveinsel 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Er veldig mange som bare skrur av hele pagefila, eller i det minste setter den til en mindre størrelse. Skulle du snuble over et spill eller program som ikke liker å ikke ha pagefile så kan du bare skru den på igjen. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 De som fjerner sidevekslingsfilen ("pagefila") må opplyse om det når de ber om support her. 1 Lenke til kommentar
SAJensen Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Takk for stort engasjement! Forstår jeg dere rett så kan jeg følge mobile999 sin beskrivelse og sette pagefila til 1gb eller mindre? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Forstår jeg dere rett så kan jeg følge mobile999 sin beskrivelse og sette pagefila til 1gb eller mindre? Ja 1 Lenke til kommentar
SAJensen Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Takker igjen. I tillegg til 1gb sysfile på SSD'en satte jeg av 16gb på min nyeste og raskeste 3tb disk. Kan det funke? Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Det funker jo, men er det nødvendig? Lenke til kommentar
SAJensen Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 Det funker jo, men er det nødvendig? Hehe - aner ikke, men 16gb på 3tb er ikke så veldig merkbart da - i hvert fall ikke enda Uansett så har jeg fått frigitt 15gb på SSD'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå