jonny Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Jeg testet nå med både Nvidia ShadowPlay og Mirillis Action! for moro skyld, for å se hvordan disse to verktøyene påvirker spillytelsen ved 1080p-recording med 60 bilder hvert sekund. Jeg brukte Tomb Raider 2013 (benchmark-sekvensen) ved testingen (med vsync av, selvfølgelig). Ved bruk av ShadowPlay slo jeg av Shadow-funksjonaliteten (brukte kun manuell recording). Resultatene ble slik: Uten recording: min 76, maks 136, gj.snitt 102.9 bilder per sek. Med ShadowPlay: min 70, maks 126, gj.snitt 95.1 bilder per sek. Med Mirillis Action: min 74, maks 126, gj.snitt 97.3 bilder per sek. Ser ut som Mirillis Action! gjør noe riktig her :-) Testsystem: - CPU: Intel i5 3570K @ 4.2 GHz - GPU: GeForce GTX 670 - RAM: 2x4 GB @ 2400 MHz - HD for recording: Western Digital Blue 1TB - OS: Windows 8.1 64-bit Tomb Raider grafikkinnstillinger: - Quality: Custom - Texture Quality: Ultra - Texture Filter: Anisotropic 16X - Anti-Aliasing: FXAA - Shadows: Ultra - Shadow Resolution: High - Level of Detail: Ultra - Hair Quality: Normal - Reflections: High - Depth of Field: Normal - SSAO: Normal - Post Processing: On - High Precision: On - Tessellation: Off Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Bruker Selv Action! og synes den er ganske bra. Sluttet fort å bruke Fraps etter at jeg kjøpte Action! Lenke til kommentar
toph1980 Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Ifølge kilder søkt opp med Google vil 10 minutter med ukomprimert video i Fraps på 1080P @30FPS kreve 10.4GB med plass per minutt. Shadow Play tar bare brøkdelen og det med 60FPS+ Nå er det bare idioter som bruker Fraps. Google Dxtory. Lenke til kommentar
Quagorn Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 http://video-game-recorder-software-review.toptenreviews.com/ Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Shadowplay er en genial greie på mange måter, men kvaliteten måler seg ikke med et skikkelig oppsett med bruk av x.264 kodek, OBS/XSplit og en god CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå