VargAamo Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Enkelt er det også – men bare hvis du har et nyere GeForce-kort.Nå kan du filme spilløktene dine med minimalt ytelsestap (Ekstra) Lenke til kommentar
zlagther Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Bra test og artig ny grafikk 2 Lenke til kommentar
Faddn Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Nok en "unskydling" til spillutviklere å ikke inkludere demorecorder. Spille som battlefield skal ha en demorecoder, ihverfall hvis de ønsker å lykkes i esport. Ukomrimert video tar alt for stor plass! Lenke til kommentar
Johari Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 For stor plass? 10 minutter med shadowplay tar ca 2GB diskplass. Shadowplay kommer også senere med direkte streaming til twitch. Detter er bare en bra feature og det er nesten rart at det ikke har komt før. 2 Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Siden dere alikavel brukte fraps skulle dere recordet en lignende sekvens og sammenlignet hvor stor forskjellene er, også i videostørrelse. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Ifølge kilder søkt opp med Google vil 10 minutter med ukomprimert video i Fraps på 1080P @30FPS kreve 10.4GB med plass per minutt. Shadow Play tar bare brøkdelen og det med 60FPS+ Lenke til kommentar
jonny Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 ShadowPlay er et veldig godt tiltak av Nvidia, men foreløpig er det for dårlig. Bildeflyten blir rett og slett ikke jevn. Prøv å slå på vsync med 60 Hz (på et system som klarer godt over 60 fps, selvfølgelig) og ta opp video (helst av en sekvens som har jevne overganger, f.eks. benchmark-sekvensen i Tomb Raider). Hos meg ser det ut til at omtrent hvert 25. bilde blir lagret to ganger, det blir ikke bra (dette med Nvidia GTX 670 og Intel i5 3570K), selv med grafikkinnstillingene satt til 'Normal' i Tomb Raider (1080p). Jeg ser at videoen i testen heller ikke er helt jevn, blinkene som skytes på flyter ikke jevnt bortover (mulig dette også kan komme av at ikke vsync er på). Selv har jeg foreløpig mye bedre erfaring med Mirillis Action, men det koster jo penger... Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 ShadowPlay er et veldig godt tiltak av Nvidia, men foreløpig er det for dårlig. Bildeflyten blir rett og slett ikke jevn. Prøv å slå på vsync med 60 Hz (på et system som klarer godt over 60 fps, selvfølgelig) og ta opp video (helst av en sekvens som har jevne overganger, f.eks. benchmark-sekvensen i Tomb Raider). Hos meg ser det ut til at omtrent hvert 25. bilde blir lagret to ganger, det blir ikke bra (dette med Nvidia GTX 670 og Intel i5 3570K), selv med grafikkinnstillingene satt til 'Normal' i Tomb Raider (1080p). Jeg ser at videoen i testen heller ikke er helt jevn, blinkene som skytes på flyter ikke jevnt bortover (mulig dette også kan komme av at ikke vsync er på). Selv har jeg foreløpig mye bedre erfaring med Mirillis Action, men det koster jo penger... Du sammenligner en beta med et ferdig betalingsprogram? 1 Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Fått prøvd det litt men ble utsatt for en del små fps stutter som eg slet med da eg var i AMD/ATi hjørnet. Opptakeren tar heller ikke opp min egen stemme fra Skype o.l men den tar opp kompisene mine sine stemmer. Fikser de det så blir dette helt fantastisk. Spesielt med tanke på ShadowPlay og hvor utrolig lite plass et klipp blir i forhold til det som er spilt inn via Fraps. ShadowPlay er egentlig det beste med dette. Ikke alle som har plass til å spille inn hele sekvenser hele tiden i tilfelle det skjer noe ekstraordinært :-P Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Du sammenligner en beta med et ferdig betalingsprogram? Trodde Beta ikke var Alfa? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Bra test og artig ny grafikk Joda, grafikken er pen, men jeg skulle gjerne hatt den i et annet format enn javascript og for hardwares del bør den ligge på deres servere, ikke hos infogr.am eller eu.jifo.co eller hvor det nå ligger. En siste ting er at aksen burde være konstant når man bytter mellom de ulike kortene så man lettere ser hvordan de yter i forhold til hverandre. I akkurat dette tilfellet hadde det vært greit med et 3D søylediagram med en rad (x) for med og uten shadowplay, en rekke (y) med de tre ulike kortene, og en z-akse med fps. Beklager at jeg virker som en surpump nå, men jeg prøver bare å være konstruktiv og har til og med lurt inn et superlativ: pent. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Trodde Beta ikke var Alfa? Det fungerer ganske ålreit og koster deg mindre plass og fps enn fraps. Ikke akkuratt dårlig. For en beta er dette veldig bra, en alfa er mye mye myeeee mer upolert.(men er klart de fleste i dag vet jo faktisk ikke hva beta og alfa faktisk er da) Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Tar den opp ekstern lyd også, som mikrofon? Eller må du kjøre det seperat om du vil lagre det? Feks om du vil lage en Let's Play av noe Lenke til kommentar
jonny Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Du sammenligner en beta med et ferdig betalingsprogram? Ja, er det noe problem med det? Slik ShadowPlay er nå, er det ikke bra nok for meg (det plager meg veldig å se på video som hakker slik). Jeg håper (og tror) Nvidia kommer til å fikse dette, men det er da ikke noe i veien med å peke på svakheter med beta-versjonen? Hvis ingen gjør det, er det mindre sannsynlig at det blir rettet opp. Ved å sammenligne med Mirillis Action! ser man tydelig at dette er et problem. Lenke til kommentar
VargAamo Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Hei alle! Takker for tilbakemeldinger; er det interesse for å sammenlikne med for eksempel Fraps, Twitch eller andre tar vi gjene imot tips på hva dere helst vil se Bra test og artig ny grafikk Joda, grafikken er pen, men jeg skulle gjerne hatt den i et annet format enn javascript og for hardwares del bør den ligge på deres servere, ikke hos infogr.am eller eu.jifo.co eller hvor det nå ligger. En siste ting er at aksen burde være konstant når man bytter mellom de ulike kortene så man lettere ser hvordan de yter i forhold til hverandre. I akkurat dette tilfellet hadde det vært greit med et 3D søylediagram med en rad (x) for med og uten shadowplay, en rekke (y) med de tre ulike kortene, og en z-akse med fps. Beklager at jeg virker som en surpump nå, men jeg prøver bare å være konstruktiv og har til og med lurt inn et superlativ: pent. Hei, og takk for gode innspill! Vi driver og ser litt på forskjellige løsninger for å lage gode grafer, vurderer funksjonalitet, og den vi bruker her er en av de vi er mest fornøyde med til nå - men det hjelper å se hva leserne synes om dem også Tidligere har kun vi brukt dem i oppsummeringssaken for jakten på den beste spilloppgraderingen (nummer 7 i den rekken), men den gang fungerte de ikke så bra på mobiler - og det skal være fikset nå. Når vi ender med å bestemme oss for en type vil vi også få puttet dem på våre egne servere, men denne typen tilbakemelding tar vi til oss når vi pusler videre med saken. 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 (endret) For dere som ikke har Nvidia,anbefaler jeg dere å teste Dxtory.http://exkode.com/dxtory-features-en.htmlEdit: Testa Dxtory nå,det brukte ca. 5 GB på 2 min opptak,men da med lossless komprimering. Endret 27. november 2013 av Malmern Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Ja, er det noe problem med det? Slik ShadowPlay er nå, er det ikke bra nok for meg (det plager meg veldig å se på video som hakker slik). Jeg håper (og tror) Nvidia kommer til å fikse dette, men det er da ikke noe i veien med å peke på svakheter med beta-versjonen? Hvis ingen gjør det, er det mindre sannsynlig at det blir rettet opp. Ved å sammenligne med Mirillis Action! ser man tydelig at dette er et problem. Det er viktig å påpeke svakheter, men å slakte en rimelig ålreit tjeneste totalt fordi den ikke er like bra som en gammel betalingsløsning er for dumt 1 Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Shadowplay mangler screenshot funksjon og det er ikke alle spill som liker å ha shadowplay i bakgrunnen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Det fungerer ganske ålreit og koster deg mindre plass og fps enn fraps. Ikke akkuratt dårlig. For en beta er dette veldig bra, en alfa er mye mye myeeee mer upolert.(men er klart de fleste i dag vet jo faktisk ikke hva beta og alfa faktisk er da) Så vidt jeg forstår, så er FRAPS noe dritt sammenlignet med xsplit, OSB, FMLE eller FFsplit. Så det skal ikke så mye til vis FRAPS er målestokken. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Så vidt jeg forstår, så er FRAPS noe dritt sammenlignet med xsplit, OSB, FMLE eller FFsplit. Så det skal ikke så mye til vis FRAPS er målestokken. Fraps var bare et eksempel. Selv har jeg brukt dxtory som er ganske mye bedre, men filene er fortsatt massivt mye større enn shadowplay og krever mer av maskinen å bruke. Shadowplay er LANGT fra ferdig men det er da bare beta, krever ikke full polish av en tidlig beta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå