Borstad96 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hei, jeg har en gammel Multicom compal KHLB2 som kjører W7 og som ikke vil starte!Det hele startet i går med at den ble utrolig treg og explorer.exe stoppet hele tiden å virke. Leste på nett at hvis jeg kopierte Explorer.exe filen fra windows mappen og kopierte den over til system32 så skulle dette fikse problemet. Gjorde nettopp dette, og alt funket igjen! Men, i dag tidlig skulle jeg starte den opp igjen og det samme skjedde, gjorde det samme som jeg gjorde dagen før og alt virket igjen. Da jeg avsluttet måtte jeg oppdatere windows, og da jeg skulle starte den senere på dagen så nekten den totalt! Det eneste som kommer opp er Windows logoen som står å buffrer, mens den prøver å starte. Har prøvd "startup repair" men til ingen nytte. Eneste grunnen til at jeg ikke velger å formatere med en gang er fordi jeg har mange filer som jeg trenger til skolearbeid, og det vil i såfall være min siste mulighet. Har prøvd å funnet en løsning, men har ikke funnet noe som har hjulpet, så derfor spør jeg dere om råd! Lenke til kommentar
Borstad96 Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Kan nevne at jeg får opp denne feilmeldingen når jeg kjører startup repair: root cause found:registry is corrupt. Usikker på om det hjelper noe særlig Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hvis du vil prøve å få ut filer så er nok det beste å ta ut disken og docke den til en annen pc. Da er du ikke avhengig av os'et på disken, kun at disken i seg selv ikke er defekt eller korrupt. Lenke til kommentar
Borstad96 Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Hvis du vil prøve å få ut filer så er nok det beste å ta ut disken og docke den til en annen pc. Da er du ikke avhengig av os'et på disken, kun at disken i seg selv ikke er defekt eller korrupt. Har tenkt på nettopp det! Har lest at jeg kan gjenopprette "registry" filene manuelt, men er usikker på om jeg vil prøve det Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Har tenkt på nettopp det! Har lest at jeg kan gjenopprette "registry" filene manuelt, men er usikker på om jeg vil prøve det Det er mye arbeid, har du muligheten er det absolutt å foretrekke å lese av filene med harddisken koblet til en annen pc, for så å reinstallere OSet. Lenke til kommentar
Borstad96 Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Det er mye arbeid, har du muligheten er det absolutt å foretrekke å lese av filene med harddisken koblet til en annen pc, for så å reinstallere OSet. Jepp, og siden jeg ikke har noe særlig erfaring med dette fra før av, så satser jeg på å få koblet den til en annen pc, takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå