Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ukjent feilkoder

ghenz

Anbefalte innlegg

Hei

Her om dagen så kjørte eg vanlig så plutselig gikk motorlampa mi på.

Så da reise eg til verkstede for å sjekke det, der fikk de bare opp ukjent feilkoder.

De på verkstede trodde ikke det var noe med motoren og sånt, men eg vet ikke ka eg skal gjøre/eller se etter.

Derfor lurte på om noen viste ka som var feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo umulig for oss å gjette hva som er feil, uten noe mer å gå på.

Men selv om jeg er helt enig i det Fikse skriver over her, så syns jeg umiddelbart dette høres litt rart ut. Riktignok har du ikke sagt hva slags motor du har i din A4, men generelt vet jeg ikke om noen andre biler som har en så (for allmuen) lett tilgjengelig oase av diagnose-dokumentasjon, og rimelig tilgjengelig utstyr. Det finnes vel alltid unntak, eller noe veldig sært, men feilkoder på motor på denne burde være relativt kurant. :)

Men var det slik at de ikke fikk lest ut noen kode, eller fikk de opp en kode de ikke visste betydningen av? (hva var i såfall koden?)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo umulig for oss å gjette hva som er feil, uten noe mer å gå på.

Men selv om jeg er helt enig i det Fikse skriver over her, så syns jeg umiddelbart dette høres litt rart ut. Riktignok har du ikke sagt hva slags motor du har i din A4, men generelt vet jeg ikke om noen andre biler som har en så (for allmuen) lett tilgjengelig oase av diagnose-dokumentasjon, og rimelig tilgjengelig utstyr. Det finnes vel alltid unntak, eller noe veldig sært, men feilkoder på motor på denne burde være relativt kurant. :)

Men var det slik at de ikke fikk lest ut noen kode, eller fikk de opp en kode de ikke visste betydningen av? (hva var i såfall koden?)

Motor: 1,6 102 hk

motorkode: ALZ

ja eg skal høre med et anna verksted om de kan finne det ut :)

for det kommer bare opp ukjent feil når de søkte første gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...