Herr Brun Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Det er vel derfor de setter den "på hold"? Det de mener med at den "opprettholdes" er vel bare å spesifisere at kravet ikke frafalles. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Selvsagt kan de gå videre med saken selv om du ikke innrømmer kravet. Hvordan skulle de ellers fått dom mot deg? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Selvsagt kan de gå videre med saken selv om du ikke innrømmer kravet. Hvordan skulle de ellers fått dom mot deg?Jeg antar han mener inkassoprosessen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Ja, var inkassoprosessen jeg mente. Regnet med det var slik, men ble plutselig litt usikker siden det ble satt "på hold i påvente av avklaring" og om det da bare var til Creno fikk videre instrukser fra SiB. Men ingen synspunkter på om det er jeg som eventuelt må bringe saken inn for Husleietvistutvalget? Som nevnt skjønner jeg ikke at dette kan være tilfellet siden det er SiB som har et krav mot meg. Om det er mitt ansvar føler jeg det blir litt som om at tiltalte må bevise uskyld i stedet for at tiltaler må bevise skyld. Anonymous poster hash: 1c1f6...b0c Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Nå er det ingen uskyldspresumsjon i sivile saker. Du skal ikke straffes og er ikke "tiltalt". Men i utgangspunktet er det den som fremmer et krav som har søksmålsbyrden ja. Jeg er ikke kjent med at det skal være noe annerledes her, men prosess kan jeg lite om... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Søksmålsbyrden flyttes over på leietaker i en del depositumssaker, men som regel er det utleier som må gå til sak fordi utleier ønsker å gjøre gjeldende et krav. Såvidt jeg kan se er det utleier som må gå til sak her. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå