Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hei folkens, diskusjonen har gått høyt om hva som bør bli den nye standardiserte kabelen for smarttelefoner. Den eksistere allerede og blir levert av Apple. Jeg snakker selvsagt om USB-kabelen til Apple iPod Shuffle. Den er rund, fungerer som USB og kan plugges inn i mørket av alle med opptil lav grad av Parkinson (<20 Hz). Bildet taler for seg selv. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Så..øh, hva er det du egentlig skal frem til? Dette er da ikke noe ny standard? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Så..øh, hva er det du egentlig skal frem til? Dette er da ikke noe ny standard? Neida, men det har vært en debatt rundt hva som skal bli EU-Standard, og den niste pluggen er mitt forslag. Her er tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1540577 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Da må jeg spørre hvorfor du poster dette i et eget innlegg og ikke viderefører diskusjonen der? Og mener du seriøst at 3.5-jack plugg skal være den nye standarden? Isåfall, hvorfor i allverden skulle den være det? 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hvorfor ikke. Dette er jo en plugg som alle telefoner og nettbrett allerede har, og den kan settes inn hvilken vei som helst. Med micro USB på min s4 setter jeg i pluggen feil vei 80% av gangene. Med en slik plugg ville ikke det skjedd. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Kan bli litt tricky å få 10 ledere på en slik plugg da? som Micro USB3 bruker 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Omtrent all overføring jeg gjør i dag går trådløst, enten det er snakk om å synkronisere eller overføre lyd/bilde, så en kabel med xx-antall ledere er ikke så viktig for min del. Tror også trådløs lading vil begynne og dominere med tiden som går, men at man også har mulighet for å lade i en alt eksisterende kontakt ...ja hvorfor ikke?Problemet vil vel heller kanskje være at den vil være dårlig egnet til lading av nettbrett på samme måte som dagens microUSB standard. Endret 26. november 2013 av esoteric Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå