Gå til innhold

Nytt tastatur til hovedsakelig moba spill

Tmz

Anbefalte innlegg

Trenger ett nytt tastatur da det jeg har ikke fungerer lenger. På mitt gamle hadde jeg volum kontroll og mute noe jeg kunne tenke meg og ha på neste tastatur også. Bortsett fra dette trenger jeg ingen hurtigknapper. Blir hovedsakelig brukt til spill, league og legende. Ser folk anbefaler mekanisk men synes prisene er stive, er det virkelig så mye bedre? Vil helst holde meg under 500 gjerne mindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg kan komme med noen forslag på hvilket tastatur som passer best til deg nå, så kan jeg kommentere på mekanisk. Personlig mener jeg det er verdt å bruke litt ekstra penger på et mekanisk tastatur. Kan ikke anbefale noe annet en å gjøre litt research på youtube eller andre steder hvorfor mange mener det er bedre enn vanlige tastatur.

Lenke til kommentar

Stort sett den eneste forskjellen på mekansik og membran er hvordan tastene føles. Det er ett hundrede prosent opp til deg om du liker det eller ikke. Jeg brukte ett G15 i 7 år før jeg byttet til ett G710+ med mekaniske taster, nettopp fordi jeg liker hvordan de er, intet annet.

Du kan jo alltids kikke på noe som G13 eller Nostromo til spilling, så kan du kjøpe deg ett enkelt, billig tastatur som du liker utenom. Om du aldri har prøvd mekaniske taster kan du ta deg en tur i butikken og se om de har noen, så får du prøvd. Enkelte liker det, andre ikke.

Lenke til kommentar

Er student så er mest pengene det står på, så vil helst unngå to tastaturer. Har brukt et billig logitech tastatur i snart 10 år nå, men det begynner å ikke registrere klikk osv derfor jeg må skifte ut. Bare tenkte at hvis jeg først skal kjøpe så er det greit at det er noe ordentlig.

Lenke til kommentar

K-65 er nok et godt valg, tror nok du blir fornøyd.

Her tester de K-65 på hardware.no: http://www.hardware.no/artikler/corsair-vengeance-k65-compact/135804

Selv ville jeg nok gått for det litt dyrere k-70, men er bare 2-300kr dyrere. Blir litt for lite for meg, liker numpaden og opplyste taster.

Mitt neste tastatur blir nok K-70, håper å få det til jul, eller blir det julegave fra meg til meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei jeg har bestemt meg for å gå for K-70 da jeg gjerne vil ha bakgrunnslys og det ser litt mindre stusselig ut når halve tastaturet ikke er borte. Men nå trenger jeg litt tips til hvilke knapper jeg bør gå for. Jeg vurderer røde eller svarte brytere etter hva jeg har lest, men hva anbefaler dere? Vil helst holde støyen fra tastaturet til et minimum da jeg leier leilighet og har naboer.

noen som vet om det selges i butikk i nærheten av gjøvik?

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Både mpx og spaceworld er utsolgt ifølge nettsiden deres.

Jeg bare bestillte fra netonnet, de har fri frakt som gjorde dem desidert billigst, samt at de har returrett i disse juletider. Ringer imorgen og hører om det er nordisk og avbestiller om det ikke er tilfelle.

Stod ingenting om at det ikke var norsk layout i produktaneldelsene, og bildene er de samme som er brukt av andre sider som reklamerer med nordisk layout så satser på det beste. :)

Satser på at jeg blir fornøyd hvis det går i boks ihvertfall, ser skikkelig snasent ut det tastaturet :D

Veldig lang leveringstid tho, 6-8 virkedager stod det, noen som har noen erfaringer på dette?

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...