HighGoat Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hei, Har nylig hatt telefonen inne hos en bilradio spesialist som ettermonterte AUX på mitt originale anlegg (Bmw 116i 2007 mod). Når jeg kobler til telefonen (Samsung Galaxy S2) og kjører med Spotify på, så får jeg plutselig opp en lyd fra tid til annen hvor det virker som jeg får en SMS eller at telefonen ringer (Altså den skurrelyden som ofte kommer på anlegg når man får en SMS eller anrop). Noen som er kjent med denne problemstillingen og har et par triks jeg kan teste ut? Har såklart sjekket telefonen for SMS eller anrop da denne lyden oppstår men ingen aktivitet på telefonen sålangt. Mvh HighGoat Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Går det strøm i samme kabel, altså at det er lader og lyd i samme? Har selv S3 med bildock som bruker usb porten på mobilen og på andre enden splitter den til 3.5mm AUX og USB lader, og hadde da ofte skurrelyden som du snakker om når jeg ladet mobilen. Løsningen var å ikke lade mobilen men kun bruke lyden, men skurrelyden har forsvunnet og alt funker for meg igjen. Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Går det strøm i samme kabel, altså at det er lader og lyd i samme? Har selv S3 med bildock som bruker usb porten på mobilen og på andre enden splitter den til 3.5mm AUX og USB lader, og hadde da ofte skurrelyden som du snakker om når jeg ladet mobilen. Løsningen var å ikke lade mobilen men kun bruke lyden, men skurrelyden har forsvunnet og alt funker for meg igjen. Takk for et bra svar, skal ta en telefon over til dem å høre hvordan dem har koblet opp denne AUX ledningen. Merker også at lyden detter ofte fra høy/lav lyd når jeg beveger på mobilen (Mistenker at dette har med mobilen min å gjøre samt dårlig jack-output)..... Da jeg skulle hente bilen hadde de også koblet feil med Jord som gjorde at jeg bare hadde lyd fra høytalerne på høyre side..... Ble mest overasket av en 2007 mod specca med fult av ekstra utstyr verken hadde Aux eller 12V utak. Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Var nå i kontakt med de som monterte auxen for meg, de mente det var WiFi eller 3G nettet som slår ut denne reaksjonen på anlegget, syntes dette var veldig rart ettersom jeg aldri har hatt dette problemet med spillere før. Skjer også med iPad når man bare har på Wifi men ikke koblet opp. Snodige greier. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hadde problemet selv om jeg skrudde på flymodus, og etter jeg Googlet litt fant jeg ut det var noe med S3'en som forårsaket dette. Men som sagt bruker jeg en microusb > 3.5mm + USB slik at jeg kun trenger en kabel for å lade og få lyd. Problemet forsvant etter jeg tok ut laderen, men nå har problemet forsvunnet så kan lade og høre på musikk igjen uten problemer. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Dette kommer av dårlig jording, og usb, aux, bt adaptere er gjerne ikke den beste kvaliteten, så da blir det desverre slik. Du kan prøve å jorde spilleren, adapteret(hvis det er det du har) og gå over alle ledninger slik at ikke aux ligger rett ved noe strømførende osv. Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Det kom av WiFi og 3G signaler, slo av WiFi og 3G og etter det forsvant lydene. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Det kom av WiFi og 3G signaler, slo av WiFi og 3G og etter det forsvant lydene. De gjør utslaget ja, men med alt ok i ledningsnettet så skal det ikke bli noe forstyrrelse med wifi og 3g på Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 De gjør utslaget ja, men med alt ok i ledningsnettet så skal det ikke bli noe forstyrrelse med wifi og 3g på Får undersøke det litt nærmere da, ettersom jeg har garanti på jobben de utførte, kostet tross alt 5000,- for klargjøring og montering av denne usle kabelen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Det er jo ran... Er gjort på under en time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå