V. Haugen Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Finsk Nokia-sjef forsvarer salget av selskapet, og verner om "svikeren" Elop.– Ville ført til store vanskeligheter for Nokia Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 "den gamle strategien ville høyst sannsynlig ført til store vanskeligheter for Nokia, samt selskapets aksjeeier og ansatte" Den nye strategien førte til at titusenvis av ansatte ble sagt opp. Bra dette altså var bare en liten vanskelighet for de titusner dette gjaldt? 2 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Den nye strategien hvor man ignorerte det kundene ville ha (android) og satset på noe kundene aldri har etterspurt i nevneverdig grad for så å gi millionpremie til arkitekten bak den største mobilkollapsen i historien? Historien om Nokia er historien om de som glemte det viktigste: Kundene! 2 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Utrolig glad Nokia havnet på Windows Phone Etter min mening det absolutt beste OS på mobil, har ikke vurdert en eneste gang å gå tilbake til Android eller iOS etter at jeg kjøpte Lumia 920. Storfornøyd med Lumia 1020 (og 920) Beste mobiler jeg har hatt ( og prøvd) Hadde vært en tragedie om Google hadde fått fullstendig monopol på mobil-OS, de sanker inn nok data som de gjør 2 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Utrolig glad Nokia havnet på Windows Phone ** De hadde ikke trengt og havne på ett enkelt OS, men kunne laget telefoner med både WindowsPhone, Android og alt annet kundene vil ha, slik som de andre selskapene. Ikke noe galt i og ha flere ben og stå på og når mange av kundene skrek etter Android er det idiotisk og ikke høre etter. Endret 26. november 2013 av esoteric 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Google var ikke interessert i å støtte Nokia hvis de gikk for Android. Microsoft var ikke interessert i å støtte Nokia hvis de gikk for Windows Phone OG Android... Hadde nyttet lite å fortsette med Symbian, som det i følge Nokia tok alt for lang tid å utvikle nye mobiler til (ca.18 måneder) Og med smartmobiler fremover kommer alt til å dreie seg om økosystem. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Nokia havnet på ingen mobil-OS. Det er Microsoft som havnet på Windows Phone. Eller hva det kommer til å hete i neste generasjon. Surface Phone? Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Spiller ingen rolle for meg, det blir fortsatt det fantastiske Nokiateamet som utvikler nye mobiler 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Google var ikke interessert i å støtte nokia? Støtter google samsung, LG, sony osv med mange millioner selv om disse står fritt til å kjøre WP? Kan godt hende det stemmer, men jøres rart ut og ville vært advokatmat ift konkurransedreining. Jeg har ingen problemer med at Nokia lagde WP-mobiler, men jeg har et problem med at de droppa android. Hvorfor ikke gjøre som motorola og samsung som lager både WP (gode mobiler også)og android? Forstod virkelig ikke toppledelsen at det kunne være en fordel å satse på noe som solgte svært godt? Teknologisk hadde jo til og med Nokia en fordel som kunne utkonkurrert mange androidmobiler, nemlig svært god kamerateknologi! Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Nokia har sagt opp tusener på tusener av ansatte og Microsoft flytter produksjonen til et annet kontinent... Så tja til at det er det samme fantastiske Nokiateamet som utvikler nye mobiler. Sett fra Nokias synspunkt er det uansett ikke et Nokia-team lengre. Og denne artikkelen er sett fra Nokias synspunkt. Som altså ikke lengre har en mobildivisjon. Som ikke får solgt en eneste mobil. Som solgte hele mobildivisjonen for mindre enn det Microsoft betalte for Skype. Bra Nokia ikke har fått noen store vanskeligheter, da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg