Sliten gutt Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hei! Jeg er 17 år og går 1åre på elektro. Jeg trodde dette skulle være den rette linjen for meg, men jeg tok helt feil. Jeg angrer på at jeg valgte denne linjen og sliter veldig med fysisk form for øyeblikket. Er konstant sliten og har vært mye hos legen, og har stort fravær. Dette handler ikke noe om trivsel, jeg trives og har venner og alt dette, men denne linjen passer ikke for meg. Jeg er veldig umotivert for å fortsette programfagene siden jeg skal søke studie til neste år. Jeg har derfor tenkt å kun fullføre fellesfagene ( Norsk, Matte, Engelsk, Gym og Naturfag) og droppe ut av programfag ( Data og elektronikk, Elenergi og Automasjon) Men jeg er avhengig av å beholde stippende mitt, som jeg betaler hybelen min med. Så derfor lurer jeg på om hvis jeg dropper ut av programfag, mister jeg da stippende mitt? Har en kompis som kun går programfag og bor sammen med meg, og han har like mye stippend som meg og han har ikke fellesfag. Håper på svar snarest mulig! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Nå er jeg ikke sikker på hvordan stipend fungerer på VGS lenger, men jeg tror da at du får stipendet året ut selv om du dropper ut fra noen fag. Studielånet får du (fikk i alle fall det frem til 2011) i alle fall året ut om du dropper ut av høyeskole / universitet, så jeg antar det samme gjelder for stipend. Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hvis du ikke sørger for å ha nok timer (være fulltidselev) vil du miste en god del av stipendet ditt, men ikke hele. Dette avhenger selvsagt av hvor mange "prosent" elev du er. Det letteste vil vel være å først høre med rådgiver på skolen, og så eventuelt ringe lånekassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå