Cuneax Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Trenger ikke å være dyrt for å bli smart.Lagde smart-TV med Raspberry Pi Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hmm, man trenger ikke IR mottaker på PI da denne støtter HDMI CEC. Har prøvd det selv, og det fungerte knakende bra. Ellers er det jo bare å installere en passende distro og henge PI'en bak TVen, så har man en smart TV man opererer med TV fjernkontrollen... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hmm, man trenger ikke IR mottaker på PI da denne støtter HDMI CEC. Har prøvd det selv, og det fungerte knakende bra. Ellers er det jo bare å installere en passende distro og henge PI'en bak TVen, så har man en smart TV man opererer med TV fjernkontrollen... Hvordan setter jeg feks på og av romkorreksjon over CEC med min receiver? AtW Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Vet ikke om din receiver støtter CEC, og hvordan den interfacer via fjernkontroll. Men om det kjan gjøres i software på Pi, så ser jeg ingen problemer med det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg