Ida Oftebro Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Lei av å vente på NFC?Google lanserer betalingskort Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Det er vel selve kortene som er nye, for appen har hvert tilgjengelig i USA i minst ett år. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Spørsmålet er hvor mye data Google innhenter om handlevanene våre. Er i utgangspuntet ikke spesielt skeptisk til Google/Android, men dette har jeg personlig ikke så lyst til å dele med dem. 1 Lenke til kommentar
FB.600001022100605 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Spørsmålet er hvor mye data Google innhenter om handlevanene våre. Er i utgangspuntet ikke spesielt skeptisk til Google/Android, men dette har jeg personlig ikke så lyst til å dele med dem. Men, hvorfor i all verden skulle det være et problem da? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Er vel ikke så vanskelig å se at Google gjør dette for å kartlegge vanene dine, og på det viset kan komme med målrettet reklame. En ting er at de vet hvor jeg surfer og hvor telefonen min befinner seg. Når de i tillegg vil vite hvor jeg handler i fysisk butikk, begynner det å bli litt i overkant for min del. For så vidt greit nok når det kun ligger hos Google, men hva når disse dataene kommer på avveie (noe vi vet har skjedd i det siste med NSA). Anser meg selv ikke som veldig paranoid, men litt privatliv kan være ok. 1 Lenke til kommentar
Gjengaar Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Er vel ikke så vanskelig å se at Google gjør dette for å kartlegge vanene dine, og på det viset kan komme med målrettet reklame. En ting er at de vet hvor jeg surfer og hvor telefonen min befinner seg. Når de i tillegg vil vite hvor jeg handler i fysisk butikk, begynner det å bli litt i overkant for min del. For så vidt greit nok når det kun ligger hos Google, men hva når disse dataene kommer på avveie (noe vi vet har skjedd i det siste med NSA). Anser meg selv ikke som veldig paranoid, men litt privatliv kan være ok. Jeg har full respekt for at folk ønsker å ha visse ting privat, og jeg skjønner deg fult ut. Men jeg må personlig si at jeg ikke helt kunne brydd meg mindre om NSA hadde sjekket igjennom min Google-bruk. Nå vet jeg ikke om du har noe å skjule da, men høhø. Men igjen jeg skjønner at det handler om privatlivet til folk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Er vel ikke så vanskelig å se at Google gjør dette for å kartlegge vanene dine, og på det viset kan komme med målrettet reklame. En ting er at de vet hvor jeg surfer og hvor telefonen min befinner seg. Når de i tillegg vil vite hvor jeg handler i fysisk butikk, begynner det å bli litt i overkant for min del. For så vidt greit nok når det kun ligger hos Google, men hva når disse dataene kommer på avveie (noe vi vet har skjedd i det siste med NSA). Anser meg selv ikke som veldig paranoid, men litt privatliv kan være ok. hvis man ikke tenker på det NSA kansje har stjelt fra google uten å spørre, så sies det at det google har sendt til NSA(som de har gjort) er uten navn og IP-er... Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Er vel ikke så vanskelig å se at Google gjør dette for å kartlegge vanene dine, og på det viset kan komme med målrettet reklame. En ting er at de vet hvor jeg surfer og hvor telefonen min befinner seg. Når de i tillegg vil vite hvor jeg handler i fysisk butikk, begynner det å bli litt i overkant for min del. For så vidt greit nok når det kun ligger hos Google, men hva når disse dataene kommer på avveie (noe vi vet har skjedd i det siste med NSA). Anser meg selv ikke som veldig paranoid, men litt privatliv kan være ok. Har du noen eksempler på hva slags alvorlige konsekvenser dette kan få for deg? Målrettet reklame er temmelig harmløst. Google må gjerne overvåke meg så mye de vil, ser ikke helt hvordan det skal slå ut negativt for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg