Bahamut Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Heisan. Nettopp kjøpt meg ny PC. Alt der bra ut i bios men når jeg skal installere windows så restarter PCn seg med en gang, ser bare det blåe windoes "flaget" i noen sekunder (den beveger seg ikke engang) så restarter PCn seg. Any ideas? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Spesifikasjonene i signatur? Prøv med 1 skjermkort og 1 minnebrikke. Kan også være du må stille inn timings manuelt på minnet via bios. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Skudd i luften: Bruk tastatur m/ledning. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Takk for svar. Prøvde med et skjermkort og en minnebrukke men ingenting forskjell. Ser minnet står med 1333Mhz i bios men finner ingenplass å stille den opp. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Bruker keyboard med USB :-) Slik ser bildet ut etter den booter ifra Windows DVD'n. Så restarter PC sutomatisk etter 20-25 sekunder. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Du må vel i Advanced modus i Bios for å så finne fram til Dram innstillingene. Har et Asus hovedkort selv og her må minnet settes manuelt for å få det til å fungere optimalt, men det bør la seg gå å starte opp via Mem Ok knappen. Noe tyder på at ting ikke er helt stabilt i systemet ditt , har du en annen strømforsyning du kan teste med? Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Du må vel i Advanced modus i Bios for å så finne fram til Dram innstillingene. Har et Asus hovedkort selv og her må minnet settes manuelt for å få det til å fungere optimalt, men det bør la seg gå å starte opp via Mem Ok knappen. Noe tyder på at ting ikke er helt stabilt i systemet ditt , har du en annen strømforsyning du kan teste med? Takk for svar, men om minnet ikke kjører optimalt så bør jeg fremdeles klare å installere windows? Skal prøve å installere Windows7 å se om det hjelper. Nei, har bare denne PSU'n.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Takk for svar, men om minnet ikke kjører optimalt så bør jeg fremdeles klare å installere windows? Skal prøve å installere Windows7 å se om det hjelper. Nei, har bare denne PSU'n.. Nja, ikke om det gir direkte feil. Generelt så kan det være at du har problemer med : Gammel bios versjon som ikke støtter minnet du kjøpte , feil innstillinger for minnebrikkene dine ( for lite strøm , timings osv ) , dette vil så slå ut i problemer med stabilitet og eventuelt reboot. Men det er også en haug av andre muligheter som kan forårsake dette , sjekk også opp hvilken Bios versjon du har og søk på nettet etter de siste oppdateringene, der kan du ofte lese hva som har blitt fikset og om du er berørt. Akkurat nå vet jeg ikke helt hva som er galt med datamaskinen din, men jeg antar at det er en av hovedkomponentene ( Hovedkort / minne / psu ). Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Ja, det er ikke lett å kunne vite hva som er problemet i en slik loop men takker for tips. Skal prøve meg frem senere idag Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Prøver jeg å installere windows 7 får jeg blåskjerm. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Loadingen funker fint men med en gang den skal kjøre en eller annen form for animasjon på skjermen så fryser den. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Da fant jeg det ut, funker om jeg kun bruker en minnebrikke, 2 eller flere gjør at den fryser Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Da fant jeg det ut, funker om jeg kun bruker en minnebrikke, 2 eller flere gjør at den fryser Det betyr sannsynligvis at brikkene kjører på feil timings eller for lite volt ( 1.5 - 1.6 ). Her bør du som sagt gå inn manuelt og justere dette via bios , deretter starter du pcen og laster inn Memtest86 via en usb dongle eller Cd/dvd for å bekrefte at minnet er feilfri. De nyeste versjonene av Memtest viser deg også i hvilket spor den defekte minnebrikken står, det kan også være lurt å teste 1 og 1 spor med en minnebrikke som er "frisk" for å se om det kan være noe galt med hovedkortet. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Jeg kontrollerte alle 4 minnene med Memtest86+ (v5.01) og fant ingen feil. Prøvde så å sette minnene ifra default (1333Mhz) til XMT (2133Mhz) uten at det hjalp. Så prøvde jeg å starte opp med KUN en minnebrikke i A1, A2, B1 og B2 osv og fant ut at om jeg setter noen minnebrikker i B1 eller B2 så vil den ikke starte å laste windows. Funker fint med A1 og A2 og fikk installert Windows 8.1 osv men setter jeg den tredje brikken i enten B1 eller B2 kommer jeg ikke forbi BIOS. Har bestilt ny hovedkort nå så for håpe at det andre kortet funker. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 defekt HK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå