SIR WOLFIE 87 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Spilte akkurat de første 5 racene på Forza 5, og jeg må si jeg er imponert. Grafikken og lyden er i verdensklasse (kanskje ikke så rart siden det er det eneste nestegenerasjons racingspillet på markedet for øyeblikket). Eneste minuset med sånn realisme er at ingame-sola faktisk kan blende deg. Måtte faktisk snu meg litt bort når det ble litt for mye. Dette kan gjøre det veldig spennende i online races. Har spilt Ryse i 3-4 timer også, og ble faktisk positivt overraska. Dette er også et spill som viser nestegenerasjonsgrafikk på sitt beste. Andre som har inntrykk så langt? Kan bruke denne tråden, så det er lettere for andre å finne inntrykkene. Er sikkert en del som venter på Norsk lansering enda. Endret 14. desember 2013 av SIR WOLFIE 87 5 Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Slik det er nå med begrenset set top box funksjonalitet på xone så er jeg spent på å få vite om xone kan kan sende signaler til dem for å slå av og på, bytte kanal osv. Hvordan er det i såfall xone gjør dette? Må man lære opp xone hvilke signaler som brukes ved å først sende signaler fra fjernkontrollen eller er det en annen måte? Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Setter opp etter merke på produkt som man kan søke opp i setninga ett sted Lenke til kommentar
Stig0ne Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Hatt maskinen i 24 timer nå, og må si Forza imponerer stort ihvertfall. Kontrollen gjør at spillet tar et stort steg inn i next-gen da man virkelig føler bilen i vibrasjonene. Fifa er også veldig bra, om ikke en kolossal forbedring fra 360 versjonen. Det er smoothere og mye mer detaljrikt ihvertfall. Kinecten er super til bruk av Skype-chatting, videosamtaler, etc, men har hatt litt problemer med å bruke den i kinect sports preseason. men jeg tror det er fordi den har en av spottene i taket mitt rett foran linsa. Softwaremessig er jeg imponert over hvor mye funksjonalitet det er på dag 1. Har PS4 også, og den menyen er jo omtrent tom. Riktignok er det litt av en labyrint å navigere igjennom i begynnelsen. tok meg noen timer med knoting før jeg fikk satt opp home screenen jeg ville ha. Andre inntrykk? Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Har hatt Xone i noen uker nå og er ganske så fornøyd. Synes det er utrolig smooth hvordan du kan bruke stemmekommandoer for å gjøre de fleste ting, og hvordan du kan trykke på xbox knappen på kontrolleren for å gå til hovedmenyen og starte f.eks Skype og ta en samtale med broderen og deretter fortsette i spillet akkurat der jeg var uten å måtte starte hele spillet opp fra begynnelsen av igjen. Bare å si Xbox resume Dead Rising 3 og du er tilbake. Kobling mellom tv fjernkontroll og xboxen skjer via egen funksjon i innstillinger. Du velger hvilket merke du har på tven, og deretter vil xboxen gjøre en del IR tester hvor den f.eks starter opp menyen på tven din. For hver funksjon den tester så spør den deg om rett handling ble utført på tven din og ut fra det vet den hvilken tv du har og kan slå av tv og xbox samtidig når du sier Xbox off (dette kan du korrigere ettersom hva du vil den skal). Spillene som er det viktige med en konsoll er jeg ganske fornøyd med til nå. Grafikkmessig merker en selvfølgelig at en er i en overgangsfase, selv om både Ryse og Forza har ganske så smooth grafikk. Forza Motorsport 5 ser bra ut, sinnsykt fin flyt (1080p 60fps) og bruker vibreringen i trigger knappene slik at du får mer feedback fra kontrolleren på det du gjør. Grafikken er ganske imponerende i begynnelsen helt til du har spilt en stund og det bare føles naturlig at det skal være sånn og du lurer på hvorfor du ble så imponert først (så ser du på et klipp fra bilspill på PS3/X360 og så husker du igjen hvorfor du ble imponert). Det merkelige er at det første som slo meg på Praha banen var at solrefleksjon er jævli for en ser ingenting Ryse er fin grafikk og et heftig blodbad. Fint spill men ingen revolusjon. Battlefield 4 samme som på alle andre konsoller med bedre/dårligere grafikk alt etter hvilken verjson du sammenligner med. Kult til jeg blir eli av å alltid tape i multiplayer. Killer Instinct er ganske bra slåssespill. Da dette ikke er helt min sjanger har jeg bare benyttet den gratis karakteren i spillet, men kommer til å laste ned alle, da det er alltid greit med et slåsspill av bra kvalitet. Fifa 14, ok, kom med konsollen. Morsomt når jeg har besøk av fotball nerder Dead Rising 3. Genialt. Jeg er zombie fan og dette er bare genialt. Meningsløs slakt av zombier med alt du kan finne av utstyr rundt om i byen, Plenklipper, kjøttøks, dildogevær, gasstanker, paintgun, sagblad, motorsag, vinkelsag, løvblåser, plakatstativ, jernrør, zombiehand, balltre, golfkølle og alt annet ikke dødelig du finner rundt om i byen kan være livsfarlig for en zombie. Som sagt jeg digger alt med zombier, så for min del er dette supert, til og med de cheesy Campcom storyene som er med. Ting jeg ikke liker like godt er Game dvr som aldri gjør det jeg vil. Hvorfor finnes det ikke en lett måte å få delt dette på ? Akkurat nå kan det bare lastes opp til Skydrive og eneste som får sett det er andre folk med skydrivetjenester og smartglass appen. Snap, fordi den aldri hører på meg. Lenke til kommentar
bas Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Flott at folk lar seg imponere av nye gadgets, men synes personlig X1 har langt å gå. Det er noen helt grunnleggende ting som mangler, som var tilstede på 360, f.eks: Varsling om venner som kommer online (nå er det alt for omstendelig å sjekke venneliste) Voice chat Party, funker/funker ikke (må noen ganger skru av og på Xboxen for å få party chat til å funke) Ingen automatisk pålogging uten den forbanna kinect sensoren Ingen DD på optisk lydutgang Spill tar en evighet å innstallere, selv fra disc Recent players og feedback systemet ++++ I det hele tatt, ting skal bli så flott og fancy, men brukervennligheten har gått ned synes jeg, ting blir gjemt for langt ned i meny systemet og det blir for omstendelig og navigere seg frem til de mest brukte og enkleste funksjonene.. Lenke til kommentar
Mortx Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Fikk tak i Xbox One smartglass til android (måtte søke og lete på google) og jeg må si meg skikkelig imponert med funksjonaliteten mellom Smartglass og Xbox One Bruker nå et nettbrett til og styre alt på Xone og i de spill jeg har spilt så ble det en helt annen opplevelse Endret 13. desember 2013 av Mortx Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) I førsteposten blir det feil å si at Forza Motorsport 5 er ute. Offisielt er det ikke ute i Norge. Da det er flere som venter så pluss har man annen konsoll (PS4) kan man fort se at Forza Motorsport 5 er ikke den eneste tittelen med rå grafikk. Jeg går med på om det gjelder kun X1 eksklusiver eller multiplatts på X1 så er Forza Motorsport 5 en vinner på det tekniske. Dead Rising 3: Desverre lider av at det ser ut som et X360 spill på fleste områder, texturer popper opp i hytt å gevær, dårlige texturer. Spillet er helt greit, men ikke det jeg trodde det skulle være. Det blir reddet av noen kule våpen man kan lage imens man blir jaget. Ryse Son Of Rome: Har jeg kun få ord: Bra grafikk, resten er dårlig. Anbefaler ikke å spille det mer en 1 time. Killer Instinct: Her har du tittelen jeg liker best. Slåssespill i høy klasse. Å rive av en combo på 30+ hits er sinnsykt gøy. Kjøpte fullpakken til rundt 340kr og det var jammen verdt det. Gleder meg når 2 karakterer til kommer i spillet. Grafikken og gameplay sitter som et skudd. Forza Motorsport 5: Som vanlig så vet jeg hva jeg får. Men spillet burde strengt talt hatt mer baner, noe som ødelegger mitt inntrykk noe. Spesielt når man kjører 40+ race og mer, da ser man fort en samme ruten. Grafikken og lyden er bra, men har opplevd at det knitrer i høytalere når man kræsjer i for mange biler og spesielt når man skal kjøre i bowlingpinner på Top Gear banen. Ingen andre spill lider av denne typen feil på samme anlegg. Bilutvalget er bra nok selvom jeg ønsket mer når jeg ble frelst i Forza Motorsport 4. Xbox One konsollen og OSet: Maskinen ser bra ut, veldig stillegående. OSet er noe rotete i dette stadiet. Skulle ønske jeg kunnne gjort mer selv med bakgrunnen å slikt. Man kan heller ikke eject disk fra kontrolleren, noe jeg finner merkelig. Mye av OSet blir nok fikset etterhvert patcher kommer ut. Endret 14. desember 2013 av iL Sephiroth 1 Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Sorry, der skulle det stå ''eneste nestegenerasjons racing spill'' når jeg skrev om Forza. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå