Andeith Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Men du husker jo ikkje eit innlegg eit par minutt etter du har posta det. Her er den: Eg svarte så på denne med å referere til det norske skulesystemet. Dette skulle da ikkje være så vanskelig... Du har ikke nevnt noenting i denne tråden om det norske skolesystemet, når jeg sier ingen av dine påstander er bevist, så regna jeg med at du forsto at det var dine påstander om feminister på denne tråden, ikke alle påstander du har kommet med på hele diskusjon.no! Endret 25. november 2013 av Andeith 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Du har ikke nevnt noenting i denne tråden om det norske skolesystemet, når jeg sier ingen av dine påstander er bevist, så regna jeg med at du forsto at det var dine påstander om feminister på denne tråden, ikke alle påstander du har kommet med på hele diskusjon.no! Ja vel, men så tenkte eg på det generelt sett. Og du må ikkje bli såra over at eg snakker galt om "feminismen", eg forstår at så og sei alle faktisk kun ønsker like retter og plikter for alle. Endret 25. november 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Fint om du kunne gjort det, det er jo direkte rart at vi har eit slikt samfunn. Men slik blir det når vi lar egosentriske feminiser styre, da betyr ikkje andre mennesker noko kun fordi dei har feil kjønnsorgan. Jeg tror ikke vi skal klandre feminismen for dette. Dette er en gammel engelsk lov, kjent gjennom "Lord Mansfield's rule" fra det herrens år 1777, da han uttalte i en rettsavgjørelse at "the law of England is clear, that the declarations of a father or mother, cannot be admitted to bastardize the issue born after marriage." På omtrentlig norsk betyr det at fars eller mors vitneutsagn ikke kan brukes til å gjøre et barn farløs når foreldrene er gift. Den gangen hadde de ikke DNA-tester, så situasjonen er en litt annen idag. Og en del land har begynt å lempe på regelen siden det nå finnes mulighet for uhildet bevis. Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Joda, det er nok en gammel lov. Men det er jo likevel rart at man ikkje skal kunne ta DNA test nå, siden vi faktisk med 100% sikkerhet kan vite om det stemmer eller ikkje. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ja vel, men så tenkte eg på det generelt sett. Og du må ikkje bli såra over at eg snakker galt om "feminismen", eg forstår at så og sei alle faktisk kun ønsker like retter og plikter for alle. Du forstår det, men likevell kommer du med kommentarer som dette: Men slik blir det når vi lar egosentriske feminiser styre, da betyr ikkje andre mennesker noko kun fordi dei har feil kjønnsorgan. Det er jo det dagens feminisme handler om, å grabbe til seg meir enn andre, fordi man meiner seg meir verdifulle. Det er ikke snakk om at jeg blir såret, jeg forstår ikke poenget i å starte en tråd om ett tema når man begynner å krangle og syte og slenge ut udokumenterte og usaklige kommentarer om feminister generelt etter noen få innlegg. Lag heller en tråd for klaging over feminister generelt om det er poenget. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Du forstår det, men likevell kommer du med kommentarer som dette: Men slik blir det når vi lar egosentriske feminiser styre, da betyr ikkje andre mennesker noko kun fordi dei har feil kjønnsorgan. Det er jo det dagens feminisme handler om, å grabbe til seg meir enn andre, fordi man meiner seg meir verdifulle. Det er ikke snakk om at jeg blir såret, jeg forstår ikke poenget i å starte en tråd om ett tema når man begynner å krangle og syte og slenge ut udokumenterte og usaklige kommentarer om feminister generelt etter noen få innlegg. Lag heller en tråd for klaging over feminister generelt om det er poenget. Men synes ikkje du det er litt i sjelen til forum som dette å overdrive og være litt upolitisk korrekt? Det er utvilsomt enkelte feminister som er slik som eg skriver, forskjellen er det at eg generaliserer alle til å være det. Endret 25. november 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Men synes ikkje du det er litt i sjelen til forum som dette å overdrive og være litt upolitisk korrekt? Det er utvilsomt enkelte feminister som er slik som eg skriver, forskjellen er det at eg generaliserer alle til å være det. Er ikke snakk om å være politisk ukorrekt. Det må du gjerne være. Men å komme med usannheter og løgn er noe annet og jeg ser ikke at det skal være i sjelen til ett forum. Jeg ser overhodet ikke poenget med å generalisere på den måten og komme med usakligheter om andre, da er det overhodet ikke noen grunn til å ha en diskusjon, hvis "noe av sjelen er" at alle bare bør generalisere og lyve. Du kommer med en påstand. Du vet selv at den ikke er riktig. Noen påpeker at din påstand er usann. Du kommer med "det er i sjelen til ett forum å overdrive". Hvorfor skal man da diskutere? Man lærer ingenting, alle kan bare påstå masse løgn og så forsvare seg med at "det er i sjelen til forumet å overdrive". Endret 25. november 2013 av Andeith 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Er ikke snakk om å være politisk ukorrekt. Det må du gjerne være. Men å komme med usannheter og løgn er noe annet og jeg ser ikke at det skal være i sjelen til ett forum. Jeg ser overhodet ikke poenget med å generalisere på den måten og komme med usakligheter om andre, da er det overhodet ikke noen grunn til å ha en diskusjon, hvis "noe av sjelen er" at alle bare bør generalisere og lyve. Sjelen er det å være ufin og stygg mot dine diskusjonsparterar, på ein slik måte at du så vidt unngår at moderatorane sletter innlegga dine og utestenger deg Nei da, men så får eg beklage det at eg generaliserte. Endret 25. november 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Sjelen er det å være ufin og stygg mot dine diskusjonsparterar, på ein slik måte at du så vidt unngår at moderatorane sletter innlegga dine og utestenger deg Nei da, men så får eg beklage det at eg generaliserte. Vell er jo veldig bra å høre at du faktisk ikke tror på de påstandene Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Kvinner er egoister. Enough said. http://www.babyverden.no/Gravid/Leserhistorier/Han-tok-farskapstest-bak-ryggen-min/ Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Lo litt av den saken selv. Nå var det ufattelig dumt av mannen å påta seg ansvar for barnet, for så å ombestemme seg, men å skulle nekte han å ta farskapstest er jo helt på trynet. Det skumleste er at det virker som det er en del der ute som ikke har så alt for mange skrupler i forhold til å la en mer eller mindre tilfeldig fyr betale for barnet hennes. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 SeMannen har ikke formelt påtatt seg ansvaret før barnet er adoptert til han / han er adoptert til barnet i denne saken selv om han har uttalt seg. Han er i praksis bare stefar for barnet. Trist for mannen som var faren til barnet at han ikke fikk vite noe før 1,5 år senere. Dog er det som herzeleid skriver, ufattelig dumt av mannen å si at det ikke har noe å si om han er faren eller ikke før han ombestemmer seg. Men det kan vel tenkes at mannen ikke følte seg klar til å være far riktig enda, og så sitt snitt til å stikke. Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 På www.dnanorge.no kan man kjøpe farskaps tester, så jeg tror det i Norge er helt lovelig uten noen andre sitt samtykke. Mine mistanker blir enda mer forsterket over spørsmpl/svar siden dere Skal jeg ha en henvisning fra en lege for å få foretatt en DNA-test? Nei. Selv om vi gjerne samarbeider med din lege eller din advokat, er det ingen krav til en henvisning for å få foretatt en DNA-test. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) På www.dnanorge.no kan man kjøpe farskaps tester, så jeg tror det i Norge er helt lovelig uten noen andre sitt samtykke. Nja, så enkelt er det ikke. Hvorvidt dnanorges tjenester er innenfor loven har vært omstridt siden de startet opp for 13 år siden, men testene er nok uansett ikke juridisk bindende for partene så lenge de ikke følger en rettslig avgjørelse. Det kan altså være en tjeneste det er lov å formidle, men ikke lov å benytte. Og resultatet av testen kan vise om du er biologisk far eller ikke, men det avgjør ikke om du er juridisk far. Geir Endret 2. desember 2013 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå