Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) For ikkje så lenge sidan var det ein artikkel på aftenposten som handla om at mange barn vart oppfostra av ein far som ikke var deira og dei konsekvensane det var for dei som var uheldige nok til ha være i ein slik situasjon: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Tusenvis-av-barn-har-ukjent-far-7326699.html Dette kom også i brennpunkt på TV2. Vidare kan vi f.eks. lese her:http://www.avoiceformen.com/mens-rights/france-upholds-the-ban-on-paternity-tests/ , at det faktisk er ulovlig å ta farskapstest uten retten og mors samtykke i Frankriket, og i Tyskland er det ikkje lov å ta det uten at retten beordrar det, men det kan godt være uten mors samtykke. Det samme kan eg lese står her: http://en.wikipedia.org/wiki/Parental_testing#Noninvasive_prenatal_paternity_testing Så kvifor i all verden skal det være slik? Eg las og at det var ulovlig også i Sverige til 2003. Da det faktisk fantes gode tester alt fra 1960 og mindre gode før det. Det samme gjaldt Norge, datoen det vart forandra veit ikkje eg. Med andre ord kunne enkelte kvinner, som fant det riktig (veldig få, men likevel), finne på å peike ut feil barnefar, for så at han nesten uten nokre muligheter (slik det er i Frankrike om mor nekter) for å finne finne ut om barnet er hans og om han faktisk burde betale barnebidrag. Det samme kan gjelde dei menn som blir sveke av sine koner. Argumentet er så latterlig, som at det er ikkje den biologiske faren som er faren, men den som er faren sosialt sett. På samme måte kunne eg adoptert eit barn og peikt ut ei tilfeldig dame og sagt "du er mor" og krevd barnebidra, om vi skulle være rettferdige. Eller fått barn med ei anna kvinne og sagt: "du er mor til dette barnet, og du har ingen ting du skulle ha sagt". Har dykk hørt noko så dumt og kvalmt? Skulle nesten trudd at dei hadde null empati med enkelte folk. Endret 25. november 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) I Norge kan en mann gå rettens vei, ihht §6 i barneloven. Ellers lider menn av "pater est"-regelen. http://lovdata.no/lov/1981-04-08-7/§6 Lovligheten utenfor retten vet jeg faktisk ikke. Men, om det skulle være forbudt, er det en "død" lov, siden det er uten problem å gjøre det hos private foretak. Endret 25. november 2013 av norskgoy 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Trur at menn har lov til å sjekke farskap etter eigen lyst i dag, om han kan få tak i noe fra barnet å sjekke det med. Om det skulle være nødvendig for enkelte stakkarar. Men at ein ikkje skal få lov til å vite om ein er far, er jo direkte forkastelig synes eg. Kvifor ikkje liksom? Det får nesten være ein grense som er nådd, om man faktisk skal begynne å beskytte kvinner som har gjort noko helt forjævlig, slik dei framleis gjer i Frankrike. Endret 25. november 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Litt rart med denne typen forbud. Synes vanlige folk det er rett og rimelig at "faren" i enkelte tilfeller dermed blir rettsløs? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Litt rart med denne typen forbud. Synes vanlige folk det er rett og rimelig at "faren" i enkelte tilfeller dermed blir rettsløs? Tydeligvis er det helt legitimt, i både Tyskland og Frankrike Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hvordan er lovene for barnebidrag i disse landene? Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Her i Norge for en del år siden hørte jeg om en som måtte betale barnebidrag på ett barn han visste ikke var hans og moren fikk retten med seg på å nekte farskapstest... skjønner fremdeles ikke at det er mulig. Skal se om jeg finner saken igjen... Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Fint om du kunne gjort det, det er jo direkte rart at vi har eit slikt samfunn. Men slik blir det når vi lar egosentriske feminiser styre, da betyr ikkje andre mennesker noko kun fordi dei har feil kjønnsorgan. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Fint om du kunne gjort det, det er jo direkte rart at vi har eit slikt samfunn. Men slik blir det når vi lar egosentriske feminiser styre, da betyr ikkje andre mennesker noko kun fordi dei har feil kjønnsorgan. Makan til usaklig kommentar, men mistenkte i det jeg så tråden at dette egentlig var ment som en tråd hvor man igjen skulle syte og klage på alt man innbiller seg at feminister er skyld i. Tok ikke feil der. Endret 25. november 2013 av Andeith Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Makan til usaklig kommentar, men mistenkte i det jeg så tråden at dette egentlig var ment som en tråd hvor man igjen skulle syte og klage på alt man innbiller seg at feminister er skyld i. Tok ikke feil der. Det er jo det dagens feminisme handler om, å grabbe til seg meir enn andre, fordi man meiner seg meir verdifulle. Gårsdagens likeverdsaktivistar kjempa om at alle skulle få like rettar og pliktar i samfunnet, noko som berre er bra. Endret 25. november 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Det er jo det dagens feminisme handler om, å grabbe til seg meir enn andre, fordi man meiner seg meir verdifulle. Gårsagens likeverdsaktivistar kjempa om at alle skulle få like rettar og pliktar i samfunnet, noko som berre er bra. Ja, så poenget med tråden er å klage og sutre pga. av noe man påstår at feminister gjør. Hvorfor ikke bare starte en tråd om det, i stedet for å starte en tråd om ett tema som etter noen få innlegg likevel koker ned til :"feminister mener at menn ikke er verdt noen ting og de har skyld i dette (hvor man da så klart legger til grunn at mesteparten av den franske og tyske regjeringen er feminister)". Alt på grunnlag av din egen definisjon av feminisme så klart. Endret 25. november 2013 av Andeith 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ja, så poenget med tråden er å klage og sutre pga. av noe man påstår at feminister gjør. Hvorfor ikke bare starte en tråd om det, i stedet for å starte en tråd om ett tema som etter noen få innlegg likevel koker ned til :"feminister mener at menn ikke er verdt noen ting og de har skyld i dette (hvor man da så klart legger til grunn at mesteparten av den franske og tyske regjeringen er feminister). Men dette er jo alt bevist og konkludert, så dette trenger vi ikkje å diskutere. Så da er det bedre å prate litt om dette tema. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Men dette er jo alt bevist og konkludert, så dette trenger vi ikkje å diskutere. Så da er det bedre å prate litt om dette tema. Ingenting av dine påstander er bevist eller konkludert med. Noe jeg tviler på at de kommer til å bli heller, ettersom poenget ditt er å skrike og syte over feminister, uten å komme med noen sammenheng med det første innlegget. Dessuten har du jo din egen definisjon av feminister, langt fra virkeligheten . Endret 25. november 2013 av Andeith 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Ingenting av dine påstander er bevist eller konkludert med. Det er det jo. Berre ta ein kikk på det norske samfunnet, eit eksempel er jo den norske skulen. Vi alle veit jo at gutter trenger disiplin, men siden jentene lærer bedre under frie forhold, velger staten å gi jentene fordeler i steden for å gi guttene den disiplinen de trenger. Menn og gutter er ingen ting verd for den norske feminist staten. Forresten godt av vi fekk bytta sosialistane ut, endelig. Endret 25. november 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det er det jo. Berre ta ein kikk på det norske samfunnet, eit eksempel er jo den norske skulen. Vi alle veit jo at gutter trenger disiplin, men siden jentene lærer bedre under frie forhold, velger staten å gi jentene fordeler i steden for å gi guttene den disiplinen de trenger. Menn og gutter er ingen ting verd for den norske feminist staten. Eeeh, hva i alle dager har dette med denne tråden å gjøre, var det ikke du som sa at man burde diskutere tema? 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Eeeh, hva i alle dager har dette med denne tråden å gjøre, var det ikke du som sa at man burde diskutere tema? Det var du som mente at det ikkje var bevist, så da prøver nå eg å gjere det. Enkelt og greitt. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det var du som mente at det ikkje var bevist, så da prøver nå eg å gjere det. Enkelt og greitt. Hva er ikke bevist? Jo, dine påstander på denne tråden! Hvorfor du drar inn skolesystemet har jeg ingen ide om. Men du beviser igjen mitt poeng, du var ikke ute etter å diskutere tema, men å syte og klage over feminister. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hva er ikke bevist? Jo, dine påstander på denne tråden! Hvorfor du drar inn skolesystemet har jeg ingen ide om. Men du beviser igjen mitt poeng, du var ikke ute etter å diskutere tema, men å syte og klage over feminister. God dag, eg driver på å spikker eit økseskaft eg. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 God dag, eg driver på å spikker eit økseskaft eg. Jaja, usaklige kommentarer er da alltid en vei å gå når man er tom for argumenter. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Jaja, usaklige kommentarer er da alltid en vei å gå når man er tom for argumenter. Men du husker jo ikkje eit innlegg eit par minutt etter du har posta det. Her er den: Ingenting av dine påstander er bevist eller konkludert med. Noe jeg tviler på at de kommer til å bli heller, ettersom poenget ditt er å skrike og syte over feminister, uten å komme med noen sammenheng med det første innlegget. Dessuten har du jo din egen definisjon av feminister, langt fra virkeligheten . Eg svarte så på denne med å referere til det norske skulesystemet. Dette skulle da ikkje være så vanskelig... Endret 25. november 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå