skrujern123 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei har en bmw 318i 2001mod sedan som lekker olje(!) har fyllt på den helsyntetisk 4-30w biltema olje 3liter de siste 2 månedene, den går veldig fort ned til minimumsmerket på peilern, men går ikke fort nedover derifra.. bruker jeg feil olje? Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Har alltid brukt Castrol selv. Men det lyser ingen varsellampe for olje? Du bør kanskje sjekke at lampa eventuelt fungerer, kan jo kjøre en self test av hele instrumentet. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Har du sett hvor det lekker olje ifra? Hender at det lekker fra toppdekselpakningen og ned på eksosmanifolden så oljen brenner bort og ikke lager synlige flekker.... Castrol, Statiol, Mobil1, Valvoline, Biltema eller whatever har ikke noe å si sålenge den har spesifikasjonene og klassifiseringen. Olje er olje, og biltema(eller andre merker) kan ikke selge en olje som er dårligere enn spesifikasjonene. Se i boka til bilen hva som anbefales av olje. Den jeg tror du kan bruke fra biltema er: http://biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Full--og-semisyntetisk/Helsyntetisk-motorolje-5W30-Longlife-369201/ Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 29. november 2013 Forfatter Del Skrevet 29. november 2013 varsellampa lyser ja, 3-4 dager etter jeg fyller på olje lyser den. har ikke orka å sjekka etter lekkasjen. skal på oljeservice og diverse andre småting snart uansett så tenker jeg tar det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå