rator Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Hei! Jeg har en bror som sitter å spiller, eller ser på tv hele tiden. Når vi er blandt folk er han ikke noe spesielt sosialt. Han snakker sløvt, og rett og slett driter i hva folk tenker om han. Han opp fører seg helt idiotisk blandt folk og tar seg ikke nær av stygge kommentarer, selv om han så og si aldri får noen. Når folk snakker til han sir han kun mhm, ja, neeeh, ok og ler litt sånn sløvt he-he-he. Han har ikke aspergers elns. Han har følelser, han vet hva å oppføre seg vil si. Mitt problem er at han driter i seg selv. Han bryr seg ikke i det hele tatt om hvordan han ser ut. Jeg sier gang på gang at han må ta seg en tur på frisøren for å få en friskere sveis, og at han må begynne å bruke kvisekrem osv.. Når jeg spør om jeg kan ta et snexy bilde av han til facebook med mitt nye speilrefleks kamera driter han i det også. Livet hans er spill og tv. Om man tar vekk det fra han kan han ligge i timesvis og spille på mobilen, eller så venter han i flere dager uten å gjøre en dritt. Når han var liten likte han supermann og spiste en haug av vitaminer fordi han trodde han ble sterk. På den tiden var han opptatt av seg selv, i alle fall litt! Broren min er 17 år forresten, og jeg er 18. Så dere skjønner vell at jeg er bekymret når folk får rynker i panna når de finner ut at han er broren min. Hva skal jeg gjøre? Få mamma til å ta han med til psykiater? Endret 25. november 2013 av rator Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Broren din høres ut som 70% av dagens ungdom. Han vokser vel opp etter hvert. 2 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Du lar han være ifred. Han er ikke voksen enda, langt ifra. Og han er som veldig mange på hans alder. Ingenting i veien med han. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Han er nok litt introvert, samtidig som han går igjennom en eller annen fase som han forhåpentligvis kommer ut av senere. Håper du overser hva andre mener og tror om han, og ikke glemmer at han er broren din 24/7. Visst ikke, kan forholdet deres utvikle seg til å bli kjøligere senere i livet. Selv om det virker som at broren din lever i en egen boble, så oppfatter han om han er likt eller ikke. Tro meg. 1 Lenke til kommentar
Manus70000 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei, skjønner du er frustrert, men strengt tatt burde ikke du gjøre så mye annet enn det du allerede har gjort. Ikke vær frekk og nedlatende, heller vær oppmuntrende og positiv! Av erfaring vil jeg si at det sjelden fungerer å prøve å presse mennesker til å forandre seg, dette må hver og en skjønne selv. Hvem skal bestemme hvordan det er riktig å leve? Det er klart at hvis det er begynner å bli helse problemer burde man kanskje spørre en rådgiver etterhvert! 1 Lenke til kommentar
rator Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Håper virkelig han tar til fornuft en dag. Men 70% av dagens ungdom var vell litt å ta i. Selv er jeg 18 år gammel. Kun et år eldre enn broren min, men jeg har aldri møtt noen som driter så mye i statusen sin som han. Han virker litt for "gale" til og bare kunne beskrives som dagens ungdom. Icedinsanity: haha.. Ja visst, fred får han nok av skal jeg si deg. Igjen, han er broren min, jeg går til og med i klasse med han. Vi trives godt i lag. Han er forresten langt i fra veldig mange på hans alder. JEG er på hans alder, jeg er en ganske sosial person og han aldri opplevd noen som er i nærheten så zombie-aktig som han. Er nok ikke bare jeg som bekymrer meg, men også læreren hans. Jeg går forresten i samme klasse som han (var ren tilfeldighet at vi kom i lag). Mats: Har aldri vært noe særlig negativt kritisk til han face 2 face om dette. Er som oftest veldig oppmuntrene mot han og vil nok fortsette å være det. Får håpe dette bare er en rar fase i livet hans. Men dere forstår vell at jeg blir bekymret, dette er så virkelig ikke normalt i det hele tatt. Lenke til kommentar
rator Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Håpte egentlig på litt respons fra kanskje noen som har vært igjennom en slik fase. Hvordan rev du deg vekk fra skjermen? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Så dere skjønner vell at jeg er bekymret når folk får rynker i panna når de finner ut at han er broren min. Nei. Hvorfor er det et problem for deg at andre mennesker synes din bror er rar? Ødelegger det din sosiale status eller noe? Lenke til kommentar
rator Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Sexylubb1: Hva faen frekker du deg etter da? Jeg bryr meg om broren min, vil han skal ha et godt liv som ikke er forran pc'n. Jeg gir no vell faen i hva andre tenker om mitt forhold mellom meg og han. Er glad i han uansett. Aldri påstått at han er et problem for meg. Gå å gjør noe nyttig istedet for å irritere med lite gjennomtenkte, fordomsfulle og dustete innlegg. ha en fin dag! Endret 25. november 2013 av rator 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Mange har et godt liv foran pcen. Han synes vel bare at pc-spill er morsommere enn deg? Spill sammen med ham da vel, tipper han prater og er i godlag in-game. Du kan ikke leve andres liv for dem, dessverre. Endret 25. november 2013 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Gjør han det godt på skolen? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Sexylubb1: Hva faen frekker du deg etter da? Jeg svarte på spørsmålet ditt. 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 At han ikkje bryr seg om kva alle andre meiner om utsjånad og den slags synest eg er på grensa til å vere fornuftig. At norsk ungdom brukar mykje tid med PC og spel er ganske normalt, spesielt for dei som ikkje er så interessert i å vere sosiale heile tida. I dei åra blir du tvungen til å vere sosial på skulen i kvardagane. For mange er det fint å koble ut på fritida. No er det svært vanskeleg å vurdere ut frå kva du meiner. Det beste trur eg er å ta det direkte med han, evt. prøve å få han med på ting, om han vil. 1 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Håpte egentlig på litt respons fra kanskje noen som har vært igjennom en slik fase. Hvordan rev du deg vekk fra skjermen? Vet ikke hva som "feiler" broren din, men jeg har vært den rare broren noen ganger. Det har utartet seg i isolering med konsollspill, sanseløs drikking og destruktiv adferd jeg ikke orker å gå inn på her. Jeg har virkelig ikke anelse hva som går igjennom hodet på broren din. Men for min egen del kan jeg si at det alltid hjelper å "oppdage" noe man er god til, og liker å holde på med. All den negative energien broren din bruker på å tulle rundt i sin egen boble, kan plutselig en dag rette seg mot den positive aktiviteten, og du vil se en ny og bedre side av broren din. Endret 25. november 2013 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
donJonazo Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Som de andre her i tråden nevner er det neppe noe galt med han i det hele tatt. Han høres akkurat slik jeg var når jeg var 17-18(Er snart 23, forandra meg litt da i hvertfall...) Lenke til kommentar
rator Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Tusen takk for mange kloke svar! Får bare prøve å respektere at han kanskje trives godt med spill og det er sånn han ønsker å leve. Håper nå indelig dette bare er en fase da og at han ikke blir holdene på sånn til sene 40 åra. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Høres ut som en stoner . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå