FONIX-Andreas Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei. Driver å skal sette opp en server. Per idag ser nettet mitt slik ut: (Hovedrouter 1)-->(Router2)-->Server og klienter Når jeg nå skal begynne å sette opp DHCP osv ønsker jeg ikke at den skal styre klientene til router 1.. Hvordan kan jeg sette opp nettet slik at serveren og klientene til serveren får nett men dem skal ikke ha kommunikasjon med klientene til router 1.. Begrunnelse: Grunnen for at jeg lurer på dette er jo for at når jeg begynner å sette igang dhcp'en så kommer det til å kræsje med de eksisterende ip-adressene til klientene til router 1.. Mvh En undrende kar Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Utifra begrunnelsen er jo den beste løsningen å velge enn annen ip-address pool enn den som hovedrouteren benytter seg av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Æh... hvorfor to routere ? Uansett, selv med to routere bør det ikke være noe problem å skille mellom nettene. Det er jo hele poenget med en router, fordel til annet subnett (f.eks fra 192.x.x.x til 10.x.x.x). Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Hvorfor skal du ha 2 nettverk i utgangspunktet?? Endret 25. november 2013 av _Christian_N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå