skrujern123 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei, fikk ei defekt pære her om dagen og vil bytte begge nærlyspærene, vil nå bytte ut både fjernlys og nærlys til noe som lyser veldig godt! kjører mye tidlig om morgenen og kvelden så trenger lys! men vil også at det skal se litt bra ut (E46 2001mod sedan) noen som har noen tips? Ikke interessert i 100wattspærer som brenner opp reflektorer og sokkler Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 så litt på denne men.. http://bilbelysning.no/produkt/halogenparer/hoyeffekt/h4-power-halogen-6000k-1 har ikke peiling om den passer, lurer også på hva konkret de forskjellig H1-H2-H3-H4 kategoriene betyr Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Osram night breaker unlimited er blandt de aller beste mulig å bruke, som er både lovlig og i praksis god. Det du lenket til over er ulovlige pærer. Osram og Philips er 2 av få merker som lager presisjonspærer, som gir deg høyt lysutbytte og god spredning. Night Brakerne har, som alle pærer som gir litt ekstra, litt kortere levetid, men lysutbyttet i forhold til en standardpære er meget lett å se. Nå vet jeg ikke hvilken pære du skal ha i din, men om det er H4 kan jeg anbefale deg å se på Biltema sitt lysforsterker-sett. Et sett med kabler og relé som er lett å koble opp, og fjerner siste rest av spenningstap på det originale ledningsnettet. Her finner du pærevelger. 1 Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 takker for svar den Pærevelger lenken funka ikke vet ikke om bilen har H4 eller H7 eller hva fankern, noen tips om gode fjernlys? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Her er lenken. Så finner du ut hvilken pære du skal ha. Massevis av gode fjernlys å få tak i. Alt i fra noen hundrelapper til 10-20.000,- (men da lyser du opp deler av Norge ). Men for 2-3.000,- får du mye og bra fjernlys. LED, xenon og halogen finnes. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg har kjøpt LED til mine ringer fra haugland.biz God kvalitet og service. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hva er det som gjør at noe lys er ulovlig? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 For mye lys, for lite lys, lys som blender motgående, etc etc. Listen er lang over hva som er lov og ikke. 1 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Så om man kjøper samme type pære som sitter i orginalt, la oss si H4, så er det likevel mulighet for at lysstrålen endrer seg, og kan blende motgående kjøretøy?Du sier Osram Night Breaker Unlimited ernoe av det beste. Hvordan vil du måle de medRing Xenon Gas Ultima? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Så om man kjøper samme type pære som sitter i orginalt, la oss si H4, så er det likevel mulighet for at lysstrålen endrer seg, og kan blende motgående kjøretøy? Du sier Osram Night Breaker Unlimited ernoe av det beste. Hvordan vil du måle de med Ring Xenon Gas Ultima? I og med at det finnes ulovlige pærer også med H4-sokkel, så ja, det er mulig. Kjenner ikke til de xenon-greiene du nevner :-) Det jeg har sett av tester rundtom så er det Philips og Osram som lager de beste ordinære lovlige halogen lyspærer. Og at jeg har brukt flere varianter av begge merker oppigjennom årene og kan bekrefte at joda, det stemmer godt. Forøvrig handler jeg slikt på ebay i England, prisene her i Norge er hinsides fornuft. 2 Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg har kjørt med osram nightbreaker + i flere år og de lyser en god del bedre enn standard pærer. De første jeg kjøpte var det dårlig holdbarhet på men de har jo blitt forbedret nå. De siste jeg kjøpte har jeg nå hatt i 18Mnd. Kjøper de fra england på ebay og da er det ca halv pris i forhold til hjemme. Tror jeg betalte ca 150 for et par med h7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå