Gå til innhold

[Løst] Skadet kne/ankel

Mephisto-

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hatt en leddbåndskade (Indre) i flere år som jeg ikke blir helt kvitt. Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg noen gode øvelser (Som kan gjøres hjemme) for å trene opp støttemusklaturen som hjelper leddbåndet?

Har også fått en skade i ankel, ikke overtråkk, men på en måte vridd ankelen mens den var plant mot bakken. Synes generelt sett jeg har ganske svake ankler, så hadde vært interessant med noen øvlser der også?

Alle tips er hjertelig mottatt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tren knebøy for kneskaden, i hvert fall. Det vil hjelpe bedre enn noen annen øvelse på å styrke støttemuskulaturen rundt kneet som vil lindre smerte, og hindre videre skade. Gå så dypt du klarer (i hvert fall så dypt at hofteleddet er under kneleddet). Kan gjøres med kroppsvekt, men du bør komme deg et sted hvor du kan legge på vekt også, man blir ikke særlig mye sterkere av å flytte på samme antall kilo dag etter dag.

Tåhev blir vel den øvelsen som hjelper mest direkte når det gjelder å styrke ankelleddet. Også her vil det være å foretrekke at du kommer deg et sted hvor du kan legge på mer vekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...