Drugstar Genius Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Har vært så flink å laminert en norsk tusen lapp og nå kom jeg på hvordan jeg skal få den ut derifra? Noen tips? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Skjære den ut langs kantene på 1000-lappen? Skal ikke være noe problem... Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det største spørsmålet er vel hvorfor du gjorde det? Du kan jo prøve å klippe så tett inntil kanten på tusenlappen som mulig og se om lamineringsplasten løsner av seg selv. Den fester seg jo ikke på det du laminerer, men på andre halvdelen av lamineringsplasten, så jeg vil tro det er mulig. Klipper du noen millimeter feil så er fortsatt tusenlappen verdt like mye, så det skader ikke å prøve. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Okei skal prøve dette Nei var vell ett lite øyeblikk der jeg tenkte dette må være gøy Men hvis ikke så får jeg vell gå ned i banken imorgen å høre men har en liten kniv til solfilm jeg kan bruke Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 ...Den fester seg jo ikke på det du laminerer, men på andre halvdelen av lamineringsplasten, så jeg vil tro det er mulig. ... Det er helt feil. Ved laminering limes plasten mot det som lamineres. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Gjør ikke noe om lappen rives i to heller, så lenge du tar med den lengste delen til banken så vil du få pengene dine. Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 "Lappen" blir i verste delt i to slik at du bare får en side som hver sitter fast i et plastark. Man får ingenting for halve sedler. Hvorfor ikke ta med laminatet til banken først som sist og spørre der? 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) hey! Kunne du dratt til en butikk med cashgard og se om den godtar den? Det hadde vært kult å se. Og om den godtar den tror jeg ikke de ansatte har noe problem med at du bruker den. Endret 29. november 2013 av Rudde93 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 "Lappen" blir i verste delt i to slik at du bare får en side som hver sitter fast i et plastark. Man får ingenting for halve sedler. Hvorfor ikke ta med laminatet til banken først som sist og spørre der? Jo, man får noe for halve sedler. Har selv kommet med revne sedler i banken og så lenge jeg har den største delen av lappen så får jeg alltid penger tilbake. Det er null problem med dett og når det har gått så fint med meg så går det nok helt greit med dere også. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Stikk ned i banken du. Så lenge det meterlange nummeret nederst på lappen er lesbart, så kan de raskt sjekke det og mange andre ting for å finne ut om den er ekte, og evt. gi deg en ny lapp Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 En halv seddel er ikke den største biten. (logikk) For øvrig. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Gjør ikke noe om lappen rives i to heller, så lenge du tar med den lengste delen til banken så vil du få pengene dine. Her skrev jeg den lengste delen da, så dette burde være klart nok. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Her skrev jeg den lengste delen da, så dette burde være klart nok. Her virker det som om du ikke tar poenget. Begge sider er limt til plasten, så når lamineringen åpnes kan han risikere at hver side sitter fast i plasten. Han sitter da med ingen deler, men en side limt til hver side av plasten. Han kan være heldig å få ut en del som er større enn halvparten, men også ganske sannsynlig at han ikke får ut noe han kan bruke til noe som helst. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Så, hvordan gikk dette egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå