Kiiips Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei. Har dessverre et gammelt kjøleskap som fryser maten min. Er det noe som jeg f.eks kan pakke maten inn i for at den ikke skal fryse så lett? Hvem i Bergensområdet er det som har peiling på kjøleskap og som muligens kan finne en løsning på dette fryseproblemet? Takk for svar Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Er det auto de frost på kjøleskapet ditt? Har du noen gang slått av skapet og lett alt tine seg også skru det på igjen. Altså en avising eller hva det heter. Du kan jo også f eks skru ned temperaturen i skapet. Hvor gammelt er kjøleskapet? Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Vet ikke, men det er GAMMELT. Ja, det ble avisning for noen uker siden. Tror ikke at det er auto de frost nei. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hva med å skifte ut selve kjøleskapet? 1 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Å pakke inn (isolere) maten for at den ikke skal fryse vil neppe hindre den i å fryse, det bare tar lengre tid. Så løsningen er å stille på termostaten, samt å finne ut om det er like kaldt i hele kjøleskapet. I mitt skap kan jeg når jeg stiller termostaten er stilt på det kaldeste oppleve at ting som ligger inntil kjøleelementet fryser litt, mens temperaturen andre steder er helt passe. Om det ikke hjelper, så reparer kjøleskapet (bytte termostat?) eller bytt hele. Man kan sikkert ganske billig få tak i et nyere brukt kjøleskap. Og hvis du leier med hvitevarer inkludert, kontakt utleier, og la utleier vurdere hva som skal gjøres. 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Pass på å ikke overfylle kjøleskapet, og ikke legg maten langt inn mot bakveggen. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 La kjøleskapdøra stå på gløtt 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Ja, hadde kanskje være en god ide, bortsett fra at kjøleskapet har en sperre, så når døra er oppe så kommer det ikke noe kulde til skapet. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Enkel løsning på det....på de fleste kjøleskap er det en trykkbryter som går ut når døren åpnes. Den aktiverer lys og deaktiverer kjøling. Bare å teipe den i låst posisjon. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Ja, det er jo sant, men likevel ikke så veldig smart Ha, ha Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Jeg aner ikke hvordan lommeboken din ser ut. Men gitt utifra at du har prøvd å skru på termostaten så lukter det et nytt kjøleskap. Du får de billig på finn.no. Å måtte pakke inn maten sin med noe anti-frost materiale hver bidige gang kommer som en løsning etter å finne seg nytt kjøleskap. Dessuten bruker du ekstra penger på å ha et kjøleskap som kjøler så hardt at maten din blir frossen. Endret 5. desember 2013 av Smellyglove Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 La kjøleskapdøra stå på gløtt Da kommer termostaten til å tro at det er for varmt i kjøleskapet og kjøleelementet kommer til å jobbe hele tida. Og da blir maten nærmest elementet ennå mer frossen. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg tror at dette var ment som en spøk da Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Kan vel være en ide å sette et termometer inn i kjøleskapet for å se om det faktisk holder korrekt temperatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå