Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Gammelt kjøleskap som fryser mat

Anbefalte innlegg

Hei.

Har dessverre et gammelt kjøleskap som fryser maten min.

Er det noe som jeg f.eks kan pakke maten inn i for at den ikke skal fryse så lett?

Hvem i Bergensområdet er det som har peiling på kjøleskap og som muligens kan finne en løsning på dette fryseproblemet?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å pakke inn (isolere) maten for at den ikke skal fryse vil neppe hindre den i å fryse, det bare tar lengre tid.

Så løsningen er å stille på termostaten, samt å finne ut om det er like kaldt i hele kjøleskapet. I mitt skap kan jeg når jeg stiller termostaten er stilt på det kaldeste oppleve at ting som ligger inntil kjøleelementet fryser litt, mens temperaturen andre steder er helt passe.

Om det ikke hjelper, så reparer kjøleskapet (bytte termostat?) eller bytt hele. Man kan sikkert ganske billig få tak i et nyere brukt kjøleskap.

Og hvis du leier med hvitevarer inkludert, kontakt utleier, og la utleier vurdere hva som skal gjøres.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvordan lommeboken din ser ut. Men gitt utifra at du har prøvd å skru på termostaten så lukter det et nytt kjøleskap. Du får de billig på finn.no. Å måtte pakke inn maten sin med noe anti-frost materiale hver bidige gang kommer som en løsning etter å finne seg nytt kjøleskap. Dessuten bruker du ekstra penger på å ha et kjøleskap som kjøler så hardt at maten din blir frossen.

Endret av Smellyglove
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...