Tannpirkeren Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Statisk elektrisitet forårsaker vanligvis senskader. Dvs. skader i ettertid. Men feilen kan jo være at ting ikke sitter som de skal.... Har du 2 strømkontakter til hovedkortet? Det er bevist at å bruke den andre hjelper... På somme hovedkort er det vanlig strømkontakt som alle er vant til, men på enkelte er det vanlig strømkontakt som f. eks. til CDROM og harddisk. Jeg vet ikke hva du har.... men har du 2 så kan det være verdt å prøve det. Sveinl Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Statisk elektrisitet, tja. Var så forsiktig som overhodet mulig når jeg bygde, for det har skjedd meg før. Så jeg tviler på at dette er feilen. Men alikevel, når man tenker på innpakningen HK kom i fra Norek; en stor pappkasse. HK'et var bulk, og lå derfor i en plastpose, NEDERST i pappkassen, med alle de andre komponentene stablet oppå. Og postverket er vel ikke kjent for å være de mest forsiktige i verden. Hovedkort har jo på den andre siden pleid å være et av de mest "hardføre" komponentene i maskinene.. Så jeg vet ikke jeg.. Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Det er to strømkabler fra PSU som kan kobles til HK ja, og begge er koblet til. (Den vanlige, og en liten en med 4 plugger).. Har prøvd å boote både med den ene og begge koblet til. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Jeg vet ikke hvilken prosessor du har, men på enkelte hovedkort kan man ikke sette inn en XP-prosessor uten videre. Dersom du har en slik, ville jeg anbefalt deg å sette inn / låne en vanlig Athlon og flashe inn nyeste BIOS med XP-støtte. Jeg spør likevel... hvilket skjermkort har du? Sveinl. _________________ <font class="signature"> <font size=1 color=#100080>Chieftec Scorpio bigtower 340W ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 56x Acer, 24x Plextor Logitech cordless optical [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-02-16 21:32 ] Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Det sto i den første meldingen, men here you go: CPU: AMD T-Bird 1333 MHz, 266 FSB GPU: MSI AGP Geforce 2 MX-400 64 MB HK: MSI K7T-TURBO2B Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Hehehe... Følte meg litt lur nå... Men har du prøvd de enkelte strømtilkoblingene hver for seg? Sveinl. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Jeg har en lang historie bak meg med pc-bygging, og det der har skjedd meg ca 4 ganger. 4 Tilfeller av defekt HK. Test med annen ram og prossesor. Eller test rammen og prossesoren i en annen maskin. Test skjerkort og. Funker de i en annen maskin er det veldig enkelt. Bruk angrerett på HK. Det har jeg gjort flere ganger. Strømforkskyningen er nok lite sannsynelig er herpa. Jeg tipper at HK har takket for seg. Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Skal prøve RAM, CPU og GPU i annen maskin så fort som mulig.. Og skal prøve annen CPU og RAM i problem-maskina så fort som mulig.. Har prøvd strømkoblingene hver for seg ja. Uten noen særlig nytte. Det virker mest som det er HK, siden det ikke kommer noen lyd fra det når RAM'en ikke er satt inn. Det skal det gjøre. Vil si, det må jo gjøre det når det ikke er noen LED's på HK som kan si hva problemet er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå