Gå til innhold

Oppstartsproblem..

Anbefalte innlegg

Bygde en maskin i går.

Chieftec Tower, Sølv, 340 W

Actima 16x DVD

Acer CD-Brenner 24x

AMD T-Bird 1,33 GHz

Sony floppy

WDC 80 GB 7200 RPM

MSI K7T-TURBO2B HK

256 MB SDram PC133

MSI AGP Geforce 2, MX-400 64 MB

Vel, ved oppstart går alle vifter og alt er tilsynelatende normalt men ingenting skjer på skjermen. (Får heller ikke "pipet" som kommer etter at post er ferdig.. men det kommer jo heller ikke på alle HK)..

Har forsøkt det meste, tatt ut alt, satt det inn på nytt. Også forsøkt å kun bruke det som kreves for oppstart ..(HK, Ram, CPU og skjermkort)..

Strømforsyningen skulle være mer enn stor nok, og kjølingen er garantert god nok.

Anyone..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sjekket om skjermkortet står skikkelig i.

Har fikset et tilsvarende problem tidligere. Da var det dårlig kontakt i AGP-porten hvor skjermkortet står. Men den skal egentlig pipe da... uansett hva som er feil tror jeg.

Eventuelt kan du prøve med annen RAM

sveinl

<font class="signature">

<font size=1 color=#100080>Chieftec Scorpio bigtower 340W :grin:

ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 :grin:

POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 :grin:

56x Acer, 24x Plextor :grin:

Logitech cordless optical :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-02-16 13:25 ]

Lenke til kommentar

Dette er kanskje et dumt forslag, men er alle pinnene på pluggen til skjermkabelen hele?

Jeg greide å knekke en pinne selv (oppdaget det selvsagt ikke) og forsto ingenting. Maskina startet, jeg hørte at den jobbet og oppstartslyden til windows kom.

Som du sier, så er det ikke alle hovedkort som piper i oppstart. Og siden den ikke piper i det hele tatt, kan du jo sjekke mitt forslag over. Kan en av pinnene være knekt?

sveinl

Lenke til kommentar

Hei

Av egen erfaring vil jeg anbefale deg å sjekke om den starter opp med et gammelt skjermkort. Matrox g400 eller riva tnt kort. Og eventuelt sjekke om hk ditt har manuelle instillinger på agp hastighet. Hvis ikke kan du jo sjekke om du har lysdioder på hovedkortet ditt. (noen hk har lys dioder som lyser grønt og rødt alt etter hvilken feilmelding den vil gi deg).

BB

Lenke til kommentar

Altså. Det ser ut til at det kan mangle en pinne på skjermkabelen (?), er i allefall ulik de andre skjermkablene jeg har. Men skjermen fungerer fint den når jeg kobler den til den andre PC'en, så det er neppe feilen.

RAM er sjekket utallige ganger...

*fortsatt undrende*

Lenke til kommentar

ta ut alle kort fra HK..skru så HK fra kabinettet

ta så hk ut og legg det på et flatt underlag

Ta no og sett inn rammen og se etter at den sitter ordentlig fast...skru så fast hk igjen og prøv no

kansje det funker denne gangen..

Du sa at du hadde tatt ut rammen og satt den inn igjen..

men ta og prøv dette

Amd_XP

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-16 17:04, tobiaz skrev:

RAM sitter skikkelig i. Det samme gjør skjermkort. *frustrert* Han HK være ødelagt?

Jeg setter en knapp på at hk er gåent. Hører du om prossesoren starter? I såfall er det hovekortet, har du sjansen til å teste med ram brikker du vet funker?

Jeg hadde ett hk der det samme skjedde, dessverre var det gåent. Prøvde med agp og pci skjermkort, men neida.

Lenke til kommentar

Hvordan man hører at CPU starter skulle jeg oxo likt å vite...

Hvis du tror at CPU er ødelagt, så ville jeg prøvd å låne en prosessor fra en kamerat eller noen du kjenner. Da får du vite om det er problemet. Bare sørg for at et evt. lån av CPU passer hovedkortet ditt. Ellers kan du jo låne andre komponenter. Hvor bor du? Kanskje jeg kan hjelpe deg eller at andre på forumet kan hjelpe.

Jeg vet rett og slett ikke hva som er feilen, men det peker i retning av CPU eller hovedkort.... DESSVERRE. :smile:

Sveinl

<font class="signature">

<font size=1 color=#100080>Chieftec Scorpio bigtower 340W :grin:

ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 :grin:

POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 :grin:

56x Acer, 24x Plextor :grin:

Logitech cordless optical :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-02-16 21:22 ]

Lenke til kommentar

Tviler nok på at HK er kortsluttet. Vifter går som sagt, og alt annet høres jo forsåvidt normalt ut.

Jeg har en T-Bird 1,4 selv, men den er sånn omtrent 15 mil unna meg nå. Men skal i allefall forsøke med den så fort som mulig. CPU kan evnt. ha blitt skadet når jeg satte på viften eller no, men det burde jo vært synlige skader...

Men det som overrasker meg litt er at det ikke piper fra speakeren når jeg tar ut ramen og booter uten den. Det skulle jo gitt lyd fra seg da.. Og hvorfor i all verden kunne ikke MSI bare sette på noen LED'er på dette HK også? huff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...