Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lær tysk med tyske spill ? Forslag "lek og lær"

Anbefalte innlegg

Jeg står nå fast i tysken og skolebøkene er veldig umotiverende! Derfor husker jeg fra jeg var liten at jeg spillte noe som heter "Lek og lær" på dataen, som lek og lær 4 klasse, lek og lær engelsk osv...

Da kom jeg på tanken til at de garantert sikkert har noe lignende i Tyskland. Har noen ett forslag, kom også med andre forslag til å lære seg tysk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg står nå fast i tysken og skolebøkene er veldig umotiverende! Derfor husker jeg fra jeg var liten at jeg spillte noe som heter "Lek og lær" på dataen, som lek og lær 4 klasse, lek og lær engelsk osv...

Da kom jeg på tanken til at de garantert sikkert har noe lignende i Tyskland. Har noen ett forslag, kom også med andre forslag til å lære seg tysk.

Last ned DuoLingo! Har selv lastet den ned og innstilt den på spansk, og må innrømme at den funker. Går vg1 og har spansk nivå 2, og det er relativt vanskelig, men jeg lærer mye ved hjelp av appen. Her på appen kan du legge til venner og hver gang noen får høyrere scoore enn deg, vil du få en varsel på telefonen om at ''navn'' har tatt deg igjen, vil du gjøre noe med dette? Jeg kan garantere deg at appen både er lærerik og morsom. :)

Lenke til kommentar

Mange spill på Steam er tilgjengelige på en rekke fremmedspråk, som for eksempel Skyrim, Mass Effect og mange flere. I tillegg kan du få mange Nintendo-klassikere som Zelda på tysk, derav noen også er bedre oversatt enn de engelske utgavene (grunnet teit engelsk-lokalisering på 90-tallet).

Poenget mitt er at du ikke trenger å grave deg ned i "språklæreprogrammer" for å lære deg et fremmedspråk. Å få kontakt med autentisk tysk (slik tyskere bruker det) er minst like viktig som å lære om grammatikken.

Lenke til kommentar

Last ned DuoLingo! Har selv lastet den ned og innstilt den på spansk, og må innrømme at den funker. Går vg1 og har spansk nivå 2, og det er relativt vanskelig, men jeg lærer mye ved hjelp av appen. Her på appen kan du legge til venner og hver gang noen får høyrere scoore enn deg, vil du få en varsel på telefonen om at ''navn'' har tatt deg igjen, vil du gjøre noe med dette? Jeg kan garantere deg at appen både er lærerik og morsom. :)

Har faktisk lastet den ned, men ikke brukt den så veldig mye, men får prøve å bruke det litt mer :)

Lenke til kommentar

Mange spill på Steam er tilgjengelige på en rekke fremmedspråk, som for eksempel Skyrim, Mass Effect og mange flere. I tillegg kan du få mange Nintendo-klassikere som Zelda på tysk, derav noen også er bedre oversatt enn de engelske utgavene (grunnet teit engelsk-lokalisering på 90-tallet).

Poenget mitt er at du ikke trenger å grave deg ned i "språklæreprogrammer" for å lære deg et fremmedspråk. Å få kontakt med autentisk tysk (slik tyskere bruker det) er minst like viktig som å lære om grammatikken.

Er enig med at språkprogrammer ikke er nødvendig, men jeg er generellt ikke så interessert i å spille noen spill. Men har zelda til nintendo wii ( kanskje det er på tysk ) Vurderer å finne noen serier jeg liker som er "dubbet" til tysk,

Lenke til kommentar

liker du krim så må du sjekke ut Tatort! Det er en serie som har gått i 30-40 år og skifter by og hovedroller hver sesong. Og på daserste (tysk nrk-ish kanal) sine nettsider kan du se enkelte serier helt gratis btw.

Er det Europa-versjonen, så er den tilgjengelig på tysk. :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg virkelig å se på noen filmer/serier her, og det finnes også noe for (nesten) enhver smak.

http://www.zdf.de/ZDFmediathek

Alternativt kan det være en mulighet å høre på tysk musikk. Dersom du skriver hva slags musikk du liker kan jeg prøve å hjelpe deg med å finne noe passende :)

Har sett en del, fant noe jeg likte :) tror det er ganske bra måte å lære på, du ser jo hvordan språket blir brukt !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...