Gå til innhold

Så mye raskere er PS4 med en SSD

Anbefalte innlegg

Hadde skrevet et passe langt innlegg, så krasjer Chormium... (litt min feil som driver å overklokker samtidig :p)!

Ok takk. Blir ikke 480 gig litt bortkastet da? :) De fleste sier jo at 500 gig blir ganske smått med nestegenerasjon og sine spill. Det får vel bli en vurderingsak. Hadde det ikke vært for at 1 TB ssd disk ligger på 2500 kr ca, så hadde valget vært lett!

Tja.

I en PS4 så blir nok 480 GB litt lite. Regnestykket blir noe sånt (tar fra hukommelsen):

480 GB - 33 GB (spare area) - 92 (som Sony stjeler fra deg) = 355 GB til spill (f.eks.).

Det er også rimelig å regne med at hvert spill tar ca 30 GB, noe som gir deg plass til omtrent 11 spill (30*11 = 330), pluss noen minispill da.

Mer sletting/installering vil bety mer skriving og lavere levetid (teoretisk sett), i praksis vil det gå fint. Og mindre ledig plass vil også være negativt for levetiden, men jeg ville tenkt mer på dette om du hadde 840 EVO.

Sidenote: Kingston V300 kan du bare glemme, de har vist seg å tåle ganske lite og er en billigdisk som yter bra.

Med 355 GB plass (avhengig av at 92 GB faktisk vil bli reservert av systemet) så blir det ikke så mye spillerom. Men det går, hvis du kan leve med å måtte installere og slette mer. Jeg personlig skulle ha klart meg med dette. Altså, jeg har vel rundt 50 GB i min PS3 (sikkert enda mindre også)! Men skal sies at det er veldig irriterende og problematisk med så lite plass som jeg har. :p

M500 koster litt, men det er en veldig billig SSD som gir mye for pengene. Ytelsen er god (har selv litt erfaring med denne SSD-en i PC-sammenheng) og egentlig ingenting å klage på. Vil heller ha levetiden enn ytelsen (som Samsung gir deg med EVO).

En SSD kan du senere bruke i laptop-er og stasjonære PC-er og den passer faktisk ganske bra i en laptop. Kanskje det er verdt å investere i M500 960 GB? Da har du hele 800 GB til spill, det burde holde. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...