Gå til innhold

Lys som reagerer med musikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fungerer de med LED, altså? Jeg trodde kaldkatoder trengte vekselstrøm eller spesielt adapter eller noe sånt, slik at atapteret ikke ville fungere med LED. Men det kan hende jeg tar feil.

Men uansett: TS, de lydmodulene for kaldkatodene som masekoppen linket til tar opp lyden vha en mikrofon, og du vikle fått mye bedre effekt hvis du koblet lysene direkte til lydoutputen bak på maskinen, med en forsterker og en likeretter i melllom. Lavpassfilter hadde også vært noe, da reagerer lydene kun på bassen. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

må ha inverter til katodene ja, farlig mye spenning ut av denne:P kuttet fingeren ganske greit på en lysbye fra en slik :p

Det var det jeg mente :p

Men hvis man skal ha LED på lyd i tillegg til kaldkatoder, trenger man vel flere enheter som reagerer med lyden? I så fall kan lyset bli out of sync i forhold til hverandre er jeg redd for (kommer an på lydmodul etc) og det ser ikke nødvendigvis fint ut :)

Lenke til kommentar

Fungerer de med LED, altså? Jeg trodde kaldkatoder trengte vekselstrøm eller spesielt adapter eller noe sånt, slik at atapteret ikke ville fungere med LED. Men det kan hende jeg tar feil.

Men uansett: TS, de lydmodulene for kaldkatodene som masekoppen linket til tar opp lyden vha en mikrofon, og du vikle fått mye bedre effekt hvis du koblet lysene direkte til lydoutputen bak på maskinen, med en forsterker og en likeretter i melllom. Lavpassfilter hadde også vært noe, da reagerer lydene kun på bassen. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...