Zlandex Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei. Jeg er en veldig rolig person, er aldri sinna, eller aggressiv. Her i helga så kom dama mi borti en kar som stod å kranglet med henne, og snakket stygt, hun snakket tilbake, og klappet til han flere ganger.*Jeg bare stod vedsiden av og "fulgte" med. Han gjorde henne ingenting, men hva hvis?Jeg angrer i ettertid, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke gikk bort å tok tak i han og ba han dra til helvete, eller noe. For jeg vil jo "beskytte" frøkna mi, men der og da, så stod jeg bare der. Vi hadde begge drukket, og var begge i god form. Jeg er vanligvis normalt utadvendt og prater med folk som vanlig. Men hvordan blir jeg mer tøff og frempå når det gjelder slikt? Hvordan bli tøffere på å gå folk opp i ansiktet, eller være litt "skummel" ? Ikke at jeg vil søke bråk, men hvis det skjer vil jeg gjerne klare å gjøre noe, og tørre å stå imot. Forslag? Kan bol gjøre noe for temperamentet mitt, som IKKE er der. Eller er det farlig da det kan til slutt si bang for temperamentet, og jeg kanskje ikke vet hva jeg gjør ? Hva burde jeg gjøre? Føler meg hjelpesløs når jeg ikke tenker selv at jeg burde gått ned for å hjelpe henne.. og fjerne han frekke fyren. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ser hva du mener. Ikke vits å bole seg eller bruke noe medisiner eller slikt. Det er kanskje bedre at du er rolig og tilbakeholdende istedet for aggressiv og frampå. Skjønner du vil beskytte dama di, men det blir ofte mer problemer enn at det utarter seg til noe positivt... Uansett må du vite at du kan få juling og bli kasta ut av utestedet/plassen dere oppholder dere i og få anmerking på rullebladet. Men det går ann å være høflig og snakke til vedkommede om det, gi han/hun en advarsel, hvis du merker at det ikke går din vei er det lureste å bare trekke seg vekk. Lenke til kommentar
tole Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hvorfor i all verden skal du søke å eskalere en konflikt når det ikke kommer naturlig for deg ? Den som løser en konflikt med vold og intimidering som førstevalg har tapt, og du er i praksis ikke bedre enn den personen som startet dette og har blitt dratt ned på det nivået.Vold avler vold og er du voldelig mot slike personer gjør du dem i praksis verre. Normalt vil Politiet og vektere aldri søke å eskalere en konflikt og det er en god grunn til det. Det er kun hvis folk er helt i lås eller svært truende at man tyr til slikt og da kun for å få situasjonen under kontroll for å forhindre skade. Hadde du følt at hun ikke kunne håndtere dette selv hadde du nok grepet inn om du følte at hun var truet. Jeg antar at du tenkte du ikke var mann nok for å forsvare dama, men det at hun er i stand til å verne seg selv gir også henne selvtillit. Som sagt hadde dette utvilket seg for ille hadde du nok grepet inn i ren refleks. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Å bli aggressiv løser ingenting, aggressive personer er idioter og undermennesker som ikke klarer å kontrolere seg selv. Jeg skjønner ikke hva det er med mennesker som bryr seg om en ubrukelig, stygg drittunge på byen kaller deg for dust, eller dama di for hore. Ihvertfall ikke når det dreier som om generelle ord, som du vet ikke har noe med deg eller dama di å gjøre uannsett, det eneste formålet for han er bare å være dust. Jeg tar meg ikke nær av sånt, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal det heller, når du vet godt at dama di ikke er hore, og at du ikke er dust, mens hva saken egentlig dreier seg om er bare et undermennske av en idiot som bare skal lage bråk. Klapper han til dama di, eller gjør noe fysisk, er det helt klart en annen sak. Men å vise at man rett og slett ikke bryr seg om hva som kommer ut av kjeften til slike undermennsker, betyr bare at du er et 100 ganger bedre menneske enn han. De beste du kunne gjort er bare å gå til dama di og dra henne vekk, og drite i å bruke tid på sånne mennesker. Endret 25. november 2013 av MrLG Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hadde dama di behov for "beskyttelse"? Eller har hun sagt at hun vil at du skal være vergen henne så hun slipper å forholde seg til vanskelige situasjoner? For meg høres det ut som om dama di håndterte situasjonen selv, og at dette mest av alt er ett problem du lager selv. Lenke til kommentar
Zlandex Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Ja hun håndterte det helt selv, og trengte i hovedsak ikke hjelp. hun har ikke sagt noe til meg om det heller, så det er i grunn bare meg som tenker sånn. Jeg vil bare bli tøffere, og jeg vil tørre å stå imot, hvis det skjer meg. Ikke nødvendigvis sloss, men hvertfall tørre å si i fra, og få fyren bort. og evnt hun vekk fra han. men det er nok ett problem jeg lager selv. Jeg er ikke noe bråketype, og det er ekstremt sjeldent noen ypper, eller er frekke mot meg. Men allikevel, en vet aldri. Takker for svar. Jeg får la det gå, og se hva som skjer om situasjonen oppstår igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå