paali Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei, Jeg driver og ser etter en ny Laptop til bruk mot skole og Gaming. Mitt ønske er: -15 tommer -1920x1020 eller høyer oppløsning -SSD HD -256GB eller mer +1stk HD 1 TB (til lagring) -Core i7-4700MQ -Batteri +5 timer -HDMI -Design skal være solid. -Tastatur skal være fullverdig f. eks ikke mangle "alt-gr" Forslag? Jeg har sett på to typer som "nesten" faller inn under beskrivelsen min. Noen som kjenner til disse merkene? -Lenovo Y510P -"link" -Multicom Xishan W355s "link" -Paul. Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 om du tåler litt viftestøy mens du gamer er Multicom PCene supre. vil sterkt anbefale en ekstra harddisk til PCens andre Harddisk bay dette grunnet at nye spill tar mye plass. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det første merket var helt ukjent... http://www.hardware.no/artikler/verdens-storste-pc-produsent-er-kinesisk/113483 (Forøvrig er det Lenovo som i dag produserer Thinkpad etter de kjøpte PC-delen av IBM). Lenke til kommentar
paali Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Det første merket var helt ukjent... http://www.hardware.no/artikler/verdens-storste-pc-produsent-er-kinesisk/113483 (Forøvrig er det Lenovo som i dag produserer Thinkpad etter de kjøpte PC-delen av IBM). Ok. Jeg tar den til meg, uttrykket meg litt uklart. Spørsmålet burde ha vært om noen har brukt / prøvd noen av disse pcene? Lenke til kommentar
paali Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 om du tåler litt viftestøy mens du gamer er Multicom PCene supre. vil sterkt anbefale en ekstra harddisk til PCens andre Harddisk bay dette grunnet at nye spill tar mye plass. Ok, takk for svaret. Det er såpass med støy? Har du noen andre merker du heller vil anbefale? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Om et par uker får jeg levert en Dell Latitude E7440. Det er riktignok en 14" ultrabook, men oppfyller flesteparten av de specs du lister opp. Er du interessert kan du jo sende en PM til meg rundt juletider, da skal jeg ha faset maskinen inn for bruk (blir ganske hektisk i ukene før jul). Edit: det er en bedriftslaptop, så prisen er høyere enn for en forbrukerlaptop, men kvaliteten og serviceordningene er også deretter. Jeg ville ikke hatt en forbrukerlaptop om jeg så hadde fått en kastet etter meg. Endret 25. november 2013 av stigfjel Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ok, takk for svaret. Det er såpass med støy? Har du noen andre merker du heller vil anbefale? har 17 tommeren forrige gen med ivy-bridge og den er toppers til kraftig skole arb. og medium til kraftig gaming avhengig av hvilket spill du spiller. med litt viftestøy mener jeg at den suser om men kjører den hardt men det er ikke noe som et par med hodetelefoner vil maskere. til vanlig kontor bruk/surfing er den helt stille. jeg vet ikke om 15" er merkbart mer bråkete. om du klarer å bruke hodetelefoner under gaming er dette en kurant PC. ut fra de to PCene du har linket til vil jeg påpeke at selv om de har samme prosessor er multicom PCen langt mer kraftig med tanke på specs. ut fra det jeg kan se med tanke på pris klasse er det ingen ting som slår Multicom PCen hvis du skal ha en PC med SSD fra fabrikken. om du går for multicom PCen vil jeg anbefale sterkt å kjøpe med en ekstra HDD og selvsagt en kopi av windows da dette ikke følger med multicom PCene. Lenke til kommentar
paali Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Om et par uker får jeg levert en Dell Latitude E7440. Det er riktignok en 14" ultrabook, men oppfyller flesteparten av de specs du lister opp. Er du interessert kan du jo sende en PM til meg rundt juletider, da skal jeg ha faset maskinen inn for bruk (blir ganske hektisk i ukene før jul). Edit: det er en bedriftslaptop, så prisen er høyere enn for en forbrukerlaptop, men kvaliteten og serviceordningene er også deretter. Jeg ville ikke hatt en forbrukerlaptop om jeg så hadde fått en kastet etter meg. Takk for tipset, jeg skal prøve og huske å sende deg en PM nærmere jul Lenke til kommentar
paali Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 har 17 tommeren forrige gen med ivy-bridge og den er toppers til kraftig skole arb. og medium til kraftig gaming avhengig av hvilket spill du spiller. med litt viftestøy mener jeg at den suser om men kjører den hardt men det er ikke noe som et par med hodetelefoner vil maskere. til vanlig kontor bruk/surfing er den helt stille. jeg vet ikke om 15" er merkbart mer bråkete. om du klarer å bruke hodetelefoner under gaming er dette en kurant PC. ut fra de to PCene du har linket til vil jeg påpeke at selv om de har samme prosessor er multicom PCen langt mer kraftig med tanke på specs. ut fra det jeg kan se med tanke på pris klasse er det ingen ting som slår Multicom PCen hvis du skal ha en PC med SSD fra fabrikken. om du går for multicom PCen vil jeg anbefale sterkt å kjøpe med en ekstra HDD og selvsagt en kopi av windows da dette ikke følger med multicom PCene. Ok, takk for svaret. Jeg vet at det viktigste er ikke spill men skolearbeid. Jeg trenger en maskin som er rask, stabil og har bra batteri tid. Spillbruk blir sekundær når det måtte passe inn i den hektiske hverdagen. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Du får nok ikke 5 timers vanlig bruk ut av disse maskinene. Ellers er det gode maskiner, lenovoen er mer støysvak enn Clevo (xishan) mens clevoen har bedre batteritid. Blir nok vanskelig å finne maskiner med quadcore haswell CPU og 5 timer+ batteritid. Ikke fordi det ikke er mulig, men fordi produsentene ikke har så store batterier i de fleste kraftige maskiner. De større batteriene finner man oftest i maskiner med mer strømsparende prosessorer. Notebookcheck tester av disse maskinene (greit for støynivåe, batteritidssammenligning osv): Clevo W350S (W355S er så godt som lik - bare med bakbelyst tastatur): http://www.notebookcheck.net/Review-Schenker-XMG-A523-Clevo-W350ST-Notebook.94048.0.html Lenovo 510P: http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-IdeaPad-Y510p-Notebook.97470.0.html Lenke til kommentar
paali Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Du får nok ikke 5 timers vanlig bruk ut av disse maskinene. Ellers er det gode maskiner, lenovoen er mer støysvak enn Clevo (xishan) mens clevoen har bedre batteritid. Blir nok vanskelig å finne maskiner med quadcore haswell CPU og 5 timer+ batteritid. Ikke fordi det ikke er mulig, men fordi produsentene ikke har så store batterier i de fleste kraftige maskiner. De større batteriene finner man oftest i maskiner med mer strømsparende prosessorer. Notebookcheck tester av disse maskinene (greit for støynivåe, batteritidssammenligning osv): Clevo W350S (W355S er så godt som lik - bare med bakbelyst tastatur): http://www.notebookcheck.net/Review-Schenker-XMG-A523-Clevo-W350ST-Notebook.94048.0.html Lenovo 510P: http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-IdeaPad-Y510p-Notebook.97470.0.html Hei, takk for svaret. Har du eventuelt et bedre alternativ enn det jeg har skissert her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå