g0ry Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Wow. Først og fremst, TUSEN TAKK for dette forumet, og muligheten til å motta gode råd for kjøp av en ideell mobil fra en fantastisk gruppe brukere. I dag spør jeg dere som har mer kompetanse og kunnskap enn meg om mobilmarkedet. Hvilke(n) mobil(er), som kan passe til følgende kriterier, vil du foreslå/anbefale? Det er ingen grenser som ikke kan brytes her, men dette er generelt sett hva jeg ønsker, leter etter og vil ha ut av mobilen: - Lav stråling. Finnes det nå flere "målenheten" for mobilstråling enn SAR? Uansett, en lav SAR-verdi (helst lavere enn 0.5 W/kg) ville være foretrukket. - Høy kvalitet på videoopptak, lyd og bilder. Video og lyd er viktigst for meg her. Er ikke interessert i spesialfunksjoner, men det er veldig viktig at mobilen kan ta opp video og lyd over et lengre tidsrom. 30 min.? Bra. 1 times kontinuerlig opptak? FANTASTISK. MIdt i blinken - Lang batteritid. Jo lengre, jo bedre! (og høy lagringskapasitet, 32, 64 GB, er kult ). - Robust / lang "holdbarhet". En mobil som tåler litt hadde vært flott! Liker konseptet bak Motorola Defy+ f.eks. - Enkel stemmestyring, eller taster(?!). Finnes det mobiler som fortsatt har dytte-ned taster!? Haha, målet er å ikke behøve å putte fingeren på skjermen Så, hvis ikke taster: En mobil som kan brukes uten fingere, f.eks. ved stemmestyring eller bevegelsestyring som er lette å mestre - Kompakt. Faktisk, en mindre mobil er helt ok for meg. Den bør passe i lomma, og det gjør ikke noe om den kan holdes i hånden. Lett og liten er bra, så lenge opptakskvalitet av video og lyd er i herlig - Pris? Ingen spesiell grense, men foretrekker lav pris. Hvis mobilen tilfredsstiller fler, eller alle behovene beskrevet her, så er jeg ekstatisk! Trenger seriøst ikke mer. Alt annet er overflødig, men forstår at det sannsynligvis vil være tilgang på hundrevis av andre funksjoner, uansett :3 Her er noen ting som mobilen kommer til å brukes til: - Video og lydopptak. - Fotografering (laaangt ifra profesjonell, men kvalitet på bildene er ønsket!). - Epost. - Musikklytting. - Lagring av musikk, ebøker og kanskje .flv-filmer (Flash), hvis det lar seg gjøre. - Laste opp innspilte videoer og lydfiler. - Kablet kontakt mellom PC og mobilen, til overføring av filer osv. - Lommelykt, fra tid til annen :3 Jeg har allerede mobilabonnement, så mobilen må kunne anskaffes i Norge, abonnementsfritt. På forhånd tusen takk for dine synspunkter, forslag og gode anbefalinger! Ser fram til å se hva som dukker opp Endret 25. november 2013 av g0ry Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Hei, Jeg svarer hovedsaklig på dette med SAR-verdier. Nå er det gjerne slik at mobiler som er laget i metall trenger sterkere signaler for å sende igjennom materialene, så dersom du ønsker en mobil med lav stråling bør du se etter mobiler i plastikk. Mobiler som er dekket med plast, selvom de kanskje ikke føles så eksklusive, tåler erfaringsmessig mer av misbruk uten å få stygge merker. Et generisk råd ville derfor vært Samsung galaxy S4 Active. Om du vil bytte litt "robusthet" mot bedre kamera, så kan du se på den vanlig S4 for eksempel. Den har også plass til minnekort, som du vil trenge dersom du helt alvorlig ønsker å ta opp video i opptil en time. En siste ting; jo flere krav du stiller til mobilen, jo større blir den generelt. Den minste mobilen som fremdeles har svært god innmat er iPhone, men da har du litt mer stråling igjen, så du må egentlig slappe litt av på noen av kravene dine, for du finner ikke den perfekte mobilen du ser etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå