Gå til innhold

CM Hyper TX3 Evo vs 212 Evo

Soppost

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter å planlegger ny pc for øyeblikket. Har bestemt meg for Z87-K hovedkort, i5 4670K cpu, Gigabyte GTX 760 OC og Fractal Design R4, og resten som jeg ikke gidder å skrive opp her. Jeg er litt nysgjerrig på forskjellen mellom CM TX3 og 212, og blitt litt usikker på hva jeg skal velge. Jeg har muligens planer om å overklokke cpu'en litt, kanskje i overkant av 4 GHz, men det får vi se på. Jeg lurer på hvem av de to kjølerne jeg får mest verdi for pengene ut av. Vil jo ikke ha for høye temperaturer, men hadde vært litt kjekt å vite om det var store forskjeller, og i så fall hvilke, på disse to cpu-kjølerne.

Forresten, vil de passe sammen med socket 1150. På komplett står det ikke at de er kompatibel med 1150 i utvidet info, men informasjonen på topp sier så. Er vel kanskje ikke noe forskjell på fester fra 1155 til 1150?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.

Grunnen til at jeg spør er fordi at Autotune, og andre OC-programmer gjør at du bruker mye mere vol enn nødvendig, dermed varmere chip og høyere temperaturer. Derfor man burde klokke i BIOS. Hett tips ;)

Som sagt så er det klokket via BIOS å ikke via AsusSuite i Windows. For omtrent samme temp som eg hadde da den ble klokket manuelt ;-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...