Leifen18 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei. Jeg sitter her og sliter med en Galaxy Note, første generasjon. Den er oppdatert til 4.1.2 og sier den har nyeste firmware. Den ble fabrikkinnstilt for ca en måned siden, og problemet har vedvart i ca halvannen måned nå. Problemet er at mobilen maser og maser om å oppdatere grunnleggende apps, som Gmail, Google Søk, Maps, og mange flere. Samtidig er den ekstremt treig, og tidvis ubrukelig.Den maser om at det ikke er tilstrekkelig lagringsplass, og det ser ut til å være det store problemet her. Tingen er at jeg har per nå 110 MB ledig når jeg har trykket på "Nedlastet/Enhetsminne", på "SD-KORT/USB-lagring" står det 7,7 GB ledig, på "Kjørende/RAM" står det 188 MB ledig.Jeg slet med dette på min gamle Galaxy Xcover også, og fant ingen løsning. Jeg har funnet særdeles lite om dette på nett, og det gjennomgående rådet pleier være "gjenopprett fabrikkinnstillinger" , men i og med at dette allerede er gjort, og problemet vedvarte, lurer jeg på om noen har noen flere gode råd? Jeg har prøvd å laste ned ES Filutforsker, fordi den er lettere å nå ting som ligger på telefonminnet med, enn den integrerte, som egentlig er ganske håpløs... Men det er jo selvfølgelig ikke plass til å installere den... På 110 MB...? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Har du prøvd å se på telefonen via filutforsker på en PC? Det kan være det ligger noe der du ikke finner med telefonen alene. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg opplevde det samme på min Galaxy SII den gangen jeg hadde den, at det var vanskelig å oppgradere apper pga. lite tilgjengelig minne/plass. Det jeg gjorde for å løse problemet slik at jeg fikk oppdatert appene var å gå inn på innstillinger, apper og sorter etter størrelse. Velg så en av appene som tar mye plass, f.eks chrome, facebook, instagram osv. og velg deretter fjern hurtiglager. På Padfone som jeg har nå ser jeg at jeg også har et valg som heter "Tøm hurtigbuffer for alle apper". Den gjør kanskje det samme bortsett fra at man slipper å gå inn på hver eneste app for å fjerne hurtiglager. Du kan også prøve å flytte noen av de appene fra internminne til minnekortet. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Instillinger i apps som lar deg lagre eks kartdata på feks minnekort. Flytte bilder, musikk etc over til minnekort? Endret 26. november 2013 av Woltox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå