Dan-Levi Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Hei, For noen år siden var jeg og brødrene mine i gang med et puzzle spill hvor du har styringen over flere baller med unike egenskaper. Dette prosjektet ble aldri ferdig av flere årsaker. Nå er utviklingen gjennopptatt, spillet er flyttet over i Unity3D. Grunnen til denne forumposten, vi er en liten gjeng mellom 26-29 år som består av en programmerer (meg), en som jobber med GUI og en som jobber på story. Det vi vil ha tilbakemeldinger på her er story og spillbarheten. Akkurat nå er det ikke mer enn en liten demo som legger lista for stemningen tilgjengelig. (Finner alltid siste demo her). WASD eller piltastene + mus for å styre. F for å gløde.Vi vil lage ett puzzle spill som skal være spennende, spekket med historie og litt skummelt. Vi vil blande inn elementer fra Portal og Amnesia. Det er med tiden meningen å få dette spillet til å fungere på de fleste plattformer, XBox, IOS, Android og så klart PC. Om noen ikke får Unity Web Player til å fungere (skal fungere best i Chrome) kan dere også se Vlog på youtube her. Vær oppmerksom på at spillet er i en veldig tidlig versjon, omtrent ingen spillmekanikk er på plass, kun en smakebit av stemningen. Litt historie om første ballen: Meet glowBall, the godparticle. THIS IS NOT THE FINISHED STORY AND CAN BE MODIFIED! glowBall is a worker from heaven that after a catastrophic event falled down from heaven to our little planet earth. On the way down glowBall spent almost all its energy to make a safe landing. On the impact a lot of its energy *1*got scattered around, and glowBall now have to collect it to be able to go home.*1* *2*got lost, and glowBall now have to drain power from power sources on earth to be able to get home.*2* While glowBall is on earth it gets a message from it's superior in heaven telling it to sabotage the CERN reactor, preventing humans to find out about godparticles and the passage to heaven. glowBall have to be stealthy and not get seen. Humans can never know of its existence. Current abilities: Shock: Shocks a human with electricity causing him/her to get unconscious and loose memory for 5 seconds. Questball is a puzzle game that follows different balls with unique abilities. Håper dere liker hva vi har på gang.Edit Her fant jeg forresten linken til Gamer artikkelen om Questball tilbake i 2011 Endret 29. november 2013 av Dan-Levi Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 (endret) 29.11.2013Lagt til AI opptak og demo i post under, oppdatert glowBall sin historie og lagt til Shock som evne. Siste ingame bilde Endret 29. november 2013 av Dan-Levi Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Vi jobber om dagen mellom arbeid og søvn med AI i Questball. Har funnet A* (Astar) Pathfinding algoritmen kjært og bygget enkel AI, kjørt ut noen demoer på Youtube som dere kan se under. glowBall bruker energien til å lage en sjokkbølge som setter mennesker ut og gir dem et hukommelsestap. Denne egenskapen skal brukes i kombinasjon med sniking så glowBall ikke blir sett. Hvis den blir sett kollapser verden (kompliserte saker). Gjenstår mye på selve State maskinen men Idle posisjon og gå syklus er på plass. Jobber med gratis mocapdata som blendes med hverandre for å skape unike bevegelser. AI del 1: AI del2: EDIT: Her kan dere også prøve AI demo i nettleseren. Endret 29. november 2013 av Dan-Levi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå