Gå til innhold

[Løst] separere lydfil fra video

Anbefalte innlegg

jeg har en video av min lille kusine som synger og jeg skulle så gjerne vite om det finnes en måte å fjerne videoen og få lagret lydfilen som mp3 eller noe sånt, så jeg kan brenne den ut på en cd til henne..

jeg vet at det finnes mange sider på nettet hvor du kan gjøre youtube videoer om til mp3 fil.. men går det ann med en privat video??

vil IKKE gjøre noe ulovlig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan ihvertfall gjøres forholdsvis enkelt i VLC. Her er en grei guide. Testet selv, gikk fint til wav, som egentlig er et råformat, men du kan sette lydkodeken til mp3 så lyden blir komprimert med mp3 og fjerne haken for video. Fikk ikke helt til å gjøre den til .mp3, men det burde vel gå det også.

Lenke til kommentar

Det kan ihvertfall gjøres forholdsvis enkelt i VLC. Her er en grei guide. Testet selv, gikk fint til wav, som egentlig er et råformat, men du kan sette lydkodeken til mp3 så lyden blir komprimert med mp3 og fjerne haken for video. Fikk ikke helt til å gjøre den til .mp3, men det burde vel gå det også.

å tusen takk da prøver jeg det:)

En annen måte å gjøre det på, er å spille av videoen på vanlig måte, og "ta opp" lyden i et opptaksprogram som f.eks Audacity. :) Derfra kan du lagre som mp3.

det ska jeg huske på til en annen gang:) takker:)

Mediacoder burde klare å fikse det rimelig greit.

http://www.mediacoderhq.com/

ska sjekke det ut kanskje jeg kan bruke det en annen gang:) takker:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...