sunnySR Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Hei alle sammen Har et slikt skjermkort http://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-660ti-2gb-physx-cuda/759660 stående i maskinen nå. Lurte på om jeg skulle kjøpe et til et eller vente til neste generasjon (800-serie). Har et M-ATX bygg og dette hovedkortet står i http://www.komplett.no/asus-maximus-vi-gene-socket-1150/782433 Er litt bekymret fordi jeg tror at det øverste kortet kommer til å bli veldig varmt i og med at kortene kommer til å ligge klin inntil det andre kortet + at skjermkortet kun har en vifte. Luftflyten i kabinettet tror jeg er veldig bra. Har en vifte som står og blåser kald luft inn til skjermkortet nå. Temperaturene er ganske lave under spilling. Går sjeldent over 60 grader. Hva ville dere gjort, vente på neste generasjon eller kjøpe et til et? Legger ved et par bilder av bygget Endret 24. november 2013 av sunnySR Lenke til kommentar
Vigilante85 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 http://www.proshop.no/Grafikkort/ASUS-GeForce-GTX-780-OC-3GB-GDDR5-2414999.html Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Med Ti skal du kunne kjøre enda bedre siden det kan klokkes ganske bra opp. angående temperatur så skal ikke du få noe problemer. Mine kort i SLi ligger på 55 til 69c med overklokking uten problem. Endret 25. november 2013 av ThomasS85 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 angående temperatur så skal ikke du få noe problemer. Mine kort i SLi ligger på 55 til 69c med overklokking uten problem. Men har du en M-ATX build, da? Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei alle sammen Har et slikt skjermkort http://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-660ti-2gb-physx-cuda/759660 stående i maskinen nå. Lurte på om jeg skulle kjøpe et til et eller vente til neste generasjon (800-serie). Har et M-ATX bygg og dette hovedkortet står i http://www.komplett.no/asus-maximus-vi-gene-socket-1150/782433 Er litt bekymret fordi jeg tror at det øverste kortet kommer til å bli veldig varmt i og med at kortene kommer til å ligge klin inntil det andre kortet + at skjermkortet kun har en vifte. Luftflyten i kabinettet tror jeg er veldig bra. Har en vifte som står og blåser kald luft inn til skjermkortet nå. Temperaturene er ganske lave under spilling. Går sjeldent over 60 grader. Hva ville dere gjort, vente på neste generasjon eller kjøpe et til et? Legger ved et par bilder av bygget 20131103_023715.jpg 20131029_193901.jpg Er usikker på om minnebåndbredden/mengden minne kommer til å begrense ytelsen i noen spill på 660ti i sli? Det vet mange her inne mer om en meg. Hva sier dere? Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Med Ti skal du kunne kjøre enda bedre siden det kan klokkes ganske bra opp. angående temperatur så skal ikke du få noe problemer. Mine kort i SLi ligger på 55 til 69c med overklokking uten problem. Har du gtx 660 ti? men har du da et M-ATX bygg? Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Nei det har eg nok ikke. Overså vist det at du skrev at du har et m-ATX bygg Har vanlig 660 men ligger på samme temperaturer som Ti. Kompisen min har identisk bygg som meg bortsett fra at han har 660Ti Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Nei det har eg nok ikke. Overså vist det at du skrev at du har et m-ATX bygg Har vanlig 660 men ligger på samme temperaturer som Ti. Kompisen min har identisk bygg som meg bortsett fra at han har 660Ti Skjønner. Men ligger kortene inntil hverandre eller er det mellomrom mellom kortene dine? Du har ikke tilfeldigvis testet bf4 med dine kort? Har en i5 4670k prossesor, håper ikke at den blir en flaskehals dersom jeg setter inn et til kort. Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Syns avstanden er helt grei. Men disse kortene ligger uansett en del lavere i temp en kortet ditt som har referanse kjøler. Har aldri vært oppi 70c med lett overklokking ved spilling av Battlefield 4 ihvertfall CPUen min drar ihvertfall BF4 ganske bra. Er overklokket til 4.2ghz riktignok men med standard klokk så skal ikke den vøre noe flaskehals Ja, vet godt att kortene henger litt skeivt De veien en del i forhold til referansekjølerre o.l så :-/ Endret 26. november 2013 av ThomasS85 Lenke til kommentar
asdfljkøkdasfjlø Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Er overklokket til 4.2ghz riktignok men med standard klokk så skal ikke den vøre noe flaskehals / Jo, det vil den! Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Syns avstanden er helt grei. Men disse kortene ligger uansett en del lavere i temp en kortet ditt som har referanse kjøler. Har aldri vært oppi 70c med lett overklokking ved spilling av Battlefield 4 ihvertfall CPUen min drar ihvertfall BF4 ganske bra. Er overklokket til 4.2ghz riktignok men med standard klokk så skal ikke den vøre noe flaskehals Ja, vet godt att kortene henger litt skeivt De veien en del i forhold til referansekjølerre o.l så :-/ Ser at du har et lite mellomrom, men på mitt hovedkort vil det ikke være noe mellomrom :-/ Har vel egentlig bestemt meg for å dråppe SLI. funker så bra med det korte jeg har nå, begynte også å overclocke litt i går å virker å være mye krutt i kortet :-) Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Jo, det vil den! Hvorfor det? utdyp gjerne. Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Jo, det vil den! Jasså? 2 av mine kompiser sitter på nøyaktig samme pc oppsett som meg bortsett fra GPU og de har ikke klokket sine CPUer og bruker Intel kjøleren. De har overhodet ingen problemer å kjøre Battlefield på full guffe... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 BF4 med minimum fps på minst 60? Lenke til kommentar
asdfljkøkdasfjlø Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 I MP selvsagt. Med 64 spillere. Mens en stridsvogn eksploderer... Fortsatt aldri under 60 fps? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå