Gå til innhold

OC Ustabil i spill men aldri i stress test

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prime95 er ikke opp til min standard. Skal du ha en hverdags-klokk så må den gjennom en time med OCCT, gjerne CPU/GPU-kombinasjonen for å stresse PSU også.

har brukt noe occt også, men hw monitoren på den kødda med meg av en eller anna grunn og mente at hele cpu plutselig lå på 127 grader på div kjerner, mens ingen andre program har registeret det, og da endte den jo opp med å avbryte

men har brukt aida64 fler ganger

Lenke til kommentar

En moderne CPU kan ikke bli 127 grader. ;-)

Ved 95-100 grader throttler dem, og ved 100-105 grader vil PCen kutte strømmen/umiddelbar shutdown.

ja vet at de ikke kan bli så varme, derfor jeg ikke har trodd på det

men når kjølepastaen min har kødda med meg og cpu har blitt 100grader så har jeg ikke sett tegn til throttling fordi (ikke det at jeg har vært der lenge, men allikevel)

Lenke til kommentar

fått lånt pc'n til svigers nå for å teste med hans 3770k og ram i min pc, men lurte på å teste med strømforsyningen også for å ha utelukket det også, men den er bare på 450w (ett stk. 14a rail og ett 15a rail 12v), er dette nokk til å dra 3770k og 2x570? (ingen er overklokket nå, alt står på auto/default), evt bare ett av kortene (ettersom det bare er det ene skjermkortet som kødder)

lite vits å teste med strømforsyningen om systemet blir ustabilt grunnet for lite watt :p

Lenke til kommentar

fikk ikke testet med den strømforsyningen, men har nå testet med en i5 3570k og minnebrikker fra den maskinen, og byttet om på kortene

har også prøvd det skjermkortet som først lagde problemer i en annen pci port, da fungerte det helt topp, når jeg byttet plass på skjermkortene så var FORTSATT problemet på det øverste skjermkortet (altså det som står i PCI-E port 1), da ble jo det som lagde problemer i første omgang ståendes i pci-e 2, og fungerte kjempebra

så da må det vel nesten nødt å være hovedkortet? eller?

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har nå testet ett GTX780 classy kort i pc'n, det er dønn stabilt!!

så hva kan det være at den ikke vil med ett 570kort i pci-e slott 1?? det kortet som står i slott 2 virker jo uansett?

Har også alle 6 kabinettviftene mine (5stk 120' 1stk 140mm noctua) koblet på hk, kan de rett og slett dra for mye strøm fra hk så det blir ustabilt??

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar

det var faderen meg viftene!! at jeg ikke har tenkt på det før, de må tydeligvis trekke strøm fra samme plass som pci-e slottene (evt minne), med BARE ett skjermkort i så har det sikkert gått under grensa fra og være ustabilt, men med to så har den ikke takla det (har jo ikke noen "ekstra" strøm på det hk)

Lenke til kommentar

Synes det hørtes merkverdig ut, men greit nok, ikke HELT umulig. (selv om jeg ville tro et spenningsfall bare ville føre til at PCI-e strømkontaktene leverte mer strøm i stede for)

Har selv et HK som man skal koble på en 6-pin PCI-e størmtilkobling om jeg kjører mer enn to skjermkort. Har kjørt både tre og fire skjermkort (tre 780 classy + GTX 480) uten å ha den koblet til uten problem. :S

Lenke til kommentar

ja ikke vet jeg, har ingen andre forklaringer, dro ut alle viftene og koblet til psu istedenfor, kjørte unengine heaven i 10t uten klikk, før jeg dro ut viftene så klikka det innen 45min (unntaket var når jeg kjørte ett enkelt 780 classy) kan det være pga gtx570'ne jo ikke akkurat er strømgjerrige??

har ikke oc noen ting nå for å luke ut andre feil

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...