Kiiips Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hei. Jeg har hørt at hvis man klikker på de ulike bildene fra google pictures så kan man få virus. Hva hvis man (etter å ha tatt google søket) tar print screen av selve bildet uten å faktisk gå inn på nettsida. Kan man få virus av dette og? Jeg har null peiling på virus så det er derfor jeg spør Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 I hovedsak vil spredere av ondsinnet materiale få deg til å laste ned/installere programvare, ofte under tro at du installerer et legitimt program. F.eks. drivere, oppdateringer o.l., eller de påstår at det er noe galt med maskinen din og at ved å installere deres programvare så skal de fikse det for deg. Du får nok ikke virus bare ved å se på bildene, men om du besøker kildesiden kan du nok bli påprakket uønsket software. Et oppdatert anti-virusprogram, samt å være kritisk og bruk sunn fornuft burde holde deg unna det meste. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Husk: Du får "ingenting" gratis på internett. Noe betaler du med. Og hva er det?? Nettet suger til seg opplysninger (om deg) for å bruke de til å tjene penger. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Om jeg husker riktig, var det tidligere slik at nettsiden ble lastet i bakgrunnen når man klikket på et bilde. Det åpnet for angrep gjennom sikkerhetshull i nettleseren. Nå lastes vel bare bildet med mindre du aktivt velger å gå inn på siden. Det er tryggere, men Google har fått litt pepper fra rettighetsaktivister fordi brukere kan se bildene uten å besøke nettsiden de ligger på. Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 PrintScreen er helt ufarlig. Som Horrorbyte sier, så vil man først kun se bildet med direkte URL uten å må laste hele nettsiden. Men jeg lurer på om jeg har opplevd enkelte ganger at da jeg skulle se bildet i stor versjon, at jeg i stedet fikk opp siden det var på, fordi noen vil beskytte bildene sine. Den teknikken kan jo også brukes til å gi deg virus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå