Chipsmaster Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hei! Har et gammelt spill fra Win 95 sin tid og skulle gjerne hatt dette oppe og gå på maskinen nå for gamle dagers skyld.Problemet er at det ikke vil la seg installere. Jeg tenkte meg at det ikke ville starte med tanke på kompabiliteten, men den kan jeg jo bare endre på egenskaper, samt laste ned en dll om det skulle trenges, men her får jeg altså ikke lagt inn spillet engang, derfor får jeg heller ikke endret kompabiliteten.. Noen tips? Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 gog.com? Nei, spillet ligger ikke der. Uansett har jeg en CD Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hvilket spill? Du kan jo forsøke å installere windows 95 i f.eks VMware, og installere spillet der. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Hvilket spill? Du kan jo forsøke å installere windows 95 i f.eks VMware, og installere spillet der. Det fantastiske "Norges Jakten" Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Google: finn "Virituell maskin" (husker ikke hvilken som var best) last ned Kontrollpanel-Programmer og funksjoner- Slå på/av Windows funksjoner- slå på Hyper V. Bruk den når du setter opp Virituell maskin. Installer hvilke OS du vil. Windows er bygget for dette. Elegant med et helt system i en mappe :) Endret 25. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 eneste bakdel du ikke nevner sveinsel er at han selvsagt må ha det operativsystemet han ønsker å installere tilgjengelig da. Får ikke installert Windows 95 om du ikke har Windows 95 for å si det slik. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 eneste bakdel du ikke nevner sveinsel er at han selvsagt må ha det operativsystemet han ønsker å installere tilgjengelig da. Får ikke installert Windows 95 om du ikke har Windows 95 for å si det slik. Da får jeg nok ikke gjort det på den måten, da jeg ikke har Win 95 liggende :/ Lenke til kommentar
arildsd Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Vel, du kan ikke spille et x86 basert spill på et x64 OS. Antar du kjører det som ikke PCen din er gammel. 1. installer VMware, Virtualbox eller VMware Player (gratis) 2. Lag en virtuell maskin med x86 bit 3. installer så DOSBox på denne og prøv å installere da, vil jeg tro det funker. Kanskje du har windows XP liggende feks? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hehe Jeg har en Windows95 fullversjon liggende(diskI og diskII). Og den har vært en god del brukt. Den ble først avløst av Windows98. Men den har vært framme hver gang Windows har spurt etter lisens. Sånn sett har jeg tjent den inn mange ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå